کارگردان فیلم سینمایی "چپ دست "درجه بندی فیلم‌های 90 دقیقه‌ای بر اساس کیفیت را برای بر آورد بودجه ضروری دانست.

آرش معیریان به خبر‌نگار مهر گفت‌: تلویزیون به عنوان رسانه‌ای که با سلیقه جمعی وعام رو به روست اطلاعات تربیتی‌، اخلاقی و رفتاری را به مخاطبان منتقل می‌کند‌، وظیفه مهمی در قبال مردم دارد و فقط به سرگرم کردن مخاطب نمی‌پردازد.

کارگردان فیلم "کما" ادامه داد‌: رسانه ملی باید سیاستی مناسب برای تولید برنامه‌های گوناگون در دستور کار قرار دهد که علاوه بر تغذیه شبکه‌های تلویزیونی و تامین جنبه‌های سر‌گرم‌کننده مسائل تربیتی و اخلاقی را مد نظر قرار دهد.

معیریان افزود: تولید فیلم‌های تلویزیونی در شبکه‌های مختلف مرسوم است. ساخت این فیلم‌ها در ایران حرکتی قابل توجه بوده که از طرف مدیران رسانه ملی صورت گرفته و به جریانی پویا و تاثیرگذار تبدیل شده که در بطن آن تجربه‌های قابل توجه دیده می‌شود.

کارگردان فیلم تلویزیونی "ماه از روی سکو" درباره کیفیت این فیلمها گفت: متاسفانه درجه بندی کیفی برای این آثار وجود ندارد و به هر اثر بدون توجه به اینکه در چه ژانری ساخته می شود، بودجه ثابت تعلق می گیرد. اگر آثار با توجه به سابقه کارگردان و تهیه‌کننده و در مرحله عقد قرار داد وتصویب درجه بندی شود و بودجه‌هایی متناسب با درجه تعیین شده برآورد و ارائه شود با ارتقاء کیفیت این آثار مواجه می شویم.

معیریان با اشاره به این‌که بعضی از منتقدان درسال‌های اخیر وارد جریان های کاذب شده و توجه به آثار سینما و تلویزیون ندارند گفت‌: صاحبنظران‌، منتقدان و مدیران سینمایی نباید رشد و تولید فیلمهای تلویزیونی را عامل رکود و از دست دادن نیروی انسانی و عوامل سینما بدانند بلکه باید برای جذب عوامل تولید ومخاطبان تغییر اساسی در سیاست‌های سینما ایجاد کنند‌.