مسئول کمیته آکروژیم فدراسیون ژیمناستیک از حضور اجباری استانها در مسابقات این رشته خبر داد.

علی اصغر بخشی پور در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: رشته آکروژیم تلفیقی از حرکات زمینی ژیمناستیک، رتیمیک، آکروباتیک همراه با موزیک است. به عبارتی می توان گفت نوعی از ایروبیک ژیمناستیک پیشرفته با حرکات آکروباتیکی است.

وی افزود: ما در بحث امکانات نیازهای خاصی نداریم بطوریکه ورزشکاران این رشته می توانند در تمامی سالن های ژیمناستیک به فعالیت بپردازند اما برای رشد و ارتقاء این رشته جدید نیاز به برنامه ریزی بیشتری داریم.

رئیس کمیته آکروژیم فدراسیون ژیمناستیک خاطرنشان کرد: ما درسال 87 برای اولین بار شاهد برگزاری مسابقات این رشته در کشور بودیم. چون آکروژیم رشته جدیدی در ژیمناستیک محسوب می شود بطوریکه 41 استان در طرحی اجباری برنامه های آموزشی را اجرا و در نهایت در مسابقات شرکت کردند.

وی ادامه داد: ما در برنامه ریزی های خود هیچ تفاوتی بین زنان و مردان قائل نیستیم و معتقدیم برای ارتقاء این رشته جدید باید کارهای زیادی در کشور صورت گیرد.

بخشی پور تصریح کرد: ما نیاز به آموزش مربیان و داوران در سطح بیشتر و آشنا به علم روز جهان و حتی بین المللی داریم. به همین دلیل سال گذشته شاهد برگزاری اولین دوره مربیگری درجه سه آکروژیم با حضور مدرسانی از هلند وسوئیس بودیم و امیدواریم این برنامه ها در سال 88 نیز ادامه یابد.