دکتر علی جمعه با اشاره به اینکه انسانها باید مسئولیت محافظت از محیط زیست را به عهده گیرند، از همه مردم خواست تا با مشارکت و همکاری از تخریب محیط زیست جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نورالله، دکتر علی جمعه مفتی مصر اظهار داشت: انسانها باید مسئولیت آبادسازی دنیا و محافظت از محیط زیست را به عهده گیرند و از نعمتی که خداوند به آنها داده است برای خدمت و سعادت استفاده کنند. نگهداری از محیط زیست مسئولیتی است که خداوند ثوابی بسیار برای آن قائل است.

وی با اشاره به اینکه انسان در هیچ زمان و مکانی نباید محیط زیست را آلوده و یا در امانتی که خداوند به او داده، خیانت کند، افزود: همه کائنات دارای حقوقی هستند و شریعت اسلام نیز نگهداری و محافظت از هستی را بر انسان واجب کرده است و می خواهد انسن در محیطی زندگی کند که هم تمیز و زیبا باشد و هم آزادی و کرامت در آن احساس شود.

مفتی مصر از همه مردم به ویژه مسلمانان خواست تا با مشارکت و همکاری از تخریب محیط زیست جلوگیری کنند و در ادامه یادآور شد: اسلام به طبیعت و هستی با احترام و عشق می‌نگرد.

وی گفت: شریعت اسلام حد و مرزهایی برای محیط زیست قرار داده و خواستار توسعه و اصلاح آن شده است؛ به طوریکه دین اسلام بر کار، تفکر و بررسی اسرار هستی تشویق می‌کند.

دکتر علی جمعه قرار است در همایش "حمایت از محیط زیست" که ماه آینده در ترکیه برگزار می‌شود، شرکت و سخنرانی کند.