یک جنبش یهودی و ضد صهیونیست در نامه ای به رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ضمن توصیف رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم جنایتکار و مافیایی از پیشنهاد خود برای فروپاشی اسرائیل در کمتر از 5 سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اینترنتی الجزیره، جنبش ناتوری کارتا خطاب به فلسطین و کشورهای عربی اعلام کرد پیشنهادی را موسوم به آزاد سازی فلسطین در اختیار دارد که به موجب آن رژیم صهیونیستی در زمانی کمتر از 5 سال از هم فرو خواهد پاشید.

این سازمان خاطرنشان کرد: این روش مبتنی بر مقاومت نیست بلکه هدف از آن فلج کردن چارچوب هایی است که رژیم صهیونیستی بر آن استوار است.

جنبش ناتوری کارتا در نامه ای به "خالد مشعل" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که به امضای خاخام "الحنان استروویچ" رسید، اعلام کرد: در پیشنهاد این سازمان برای آزاد سازی فلسطین به موضوعاتی همچون اسرای فلسطین و اوضاع نوارغزه پرداخته می شود.

در این نامه به جنبش حماس پیشنهاد شده است که قرارداد تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی برای آزادی "گلعاد شالیت" را متوقف کند.

در ادامه گفته شده است: امضای قرارداد تبادل اسرا در این برهه زمانی اشتباه است و به مثابه دنبال کردن روش قدیم به شمار می رود. اسرائیلی ها این طور وانمود می کنند که با آزاد کردن شمار زیادی از اسیران فلسطینی مخالفند اما در واقع به هر قیمتی شده تمایل دارند چنین قراردادی را امضا کنند.

در بخش دیگر نامه ضمن درخواست دیدار با مشعل گفته شده است: نباید با اسرائیل به عنوان یک کشور عادی و طبیعی تعامل داشت زیرا اسرائیل کشور نیست بلکه رژیمی از رژیم های جنایتکار وابسته به مافیا است که با تروریسم و خشونت بر ملت یهود سیطره پیدا کرده است.

این جنبش یهودی در ادامه از کشورهای عربی خواسته است که با یهودیان واقعی و ضد صهیونیست تفاهم و توافق داشته باشند.