بیش از 12 تقاطع ترافیکی در غرب تهران با هدف ساماندهی ، تعریض ، به سازی شبکه معابر بزرگراهی، شریانی و محلی اصلاح هندسی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا معظمی، معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه با اعلام این خبر گفت : به منظور بازگشایی گره ترافیکی ، ارتقاء ایمنی تردد و ایجاد دستری های محلی در شبکه معابر اصلی و فرعی منطقه طرح اصلاح هندسی اجرا می شود .

وی افزود: شبکه بزرگراهی و معبر جمع و پخش کننده و دسترسی های محلی در برخی نقاط از اتصال مناسب برخوردار نیستند و همین امر گره ترافیکی را موجب می شئد که با بررسی و مطالعات صورت گرفته برروی 12 نقطه ترافیکی عملیات اجرای اصلاح آن ها در دست اقدام است .

معظمی با بیان اینکه در حال حاضر ساماندهی 6 تقاطع در حال اجرا است افزود : اصلاح هندسی تقاطع بزرگراه اشرفی اصفهانی - میرزا بابایی ، بزرگترین طرح ساماندهی شبکه معابر است که با تکمیل اصلاح هندسی عملیات تعریض جدول بندی، نهرسازی ، احداث کانالهای عابر پیاده و پیاده روسازی نیز در دست اجراست .

وی از تکیمل طرح ساماندهی تقاطع ستاری - لاله غربی و ضلع شرقی پمپ بنزین آبشناسان خبر داد و افزود : تقاطع های ضلع جنوب اتوبان  تهران - کرج ، همت - شاهین جنوبی و انتهای بلوار شقایق مقابل ایستگاه متروی اکباتان در حال اصلاح است و ساماندهی و اصلاح هندسی 6 تقاطع نیز پس از تکمیل طرح مطالعاتی اجرا می شود .

معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه در پایان ساماندهی چراغ های راهنمایی و رانندگی و نیاز سنجی تقاطع ها را از دیگر اقدامات در دست اجرا برشمرد.