مدیران جشنواره فیلم سن سباستین اسامی فیلم‌های اسپانیایی حاضر در بخش‌های مختلف پنجاه و هفتمین دوره این رویداد معتبر سینمایی را اعلام کردند که در میان آنها نام تازه‌ترین ساخته خوان خوزه کامپانلا دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسکرین دیلی اعلام کرد درام اسپانیایی ـ آرژانتینی "راز درون چشم‌های آنها" ساخته کامپانلا در بخش مسابقه سن سباستین به نمایش درمی‌آید و ریکاردو دارین در آن نقش یک قاضی تازه بازنشسته را ایفا می‌کند که قصد دارد کتابی درباره یکی از پرونده‌های قتل دوران فعالیت خود بنویسد.

فیلمساز 50 ساله آرژانتینی سال 2002 با کمدی "پسر عروس" نامزد اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان شد که در آن فیلم هم دارین نقش اصلی را بازی کرده بود. در مجموع حدود سه میلیون نفر در اسپانیا و آرژانتین "پسر عروس" را دیدند. "راز درون چشم‌های آنها" با بودجه دو میلیون یورویی تولید شده و 13 اوت در آرژانتین و 25 سپتامبر در اسپانیا اکران می‌شود.

دیگر فیلم اسپانیایی جشنواره سن سباستین امسال "رقصنده و دزد" فرناندو تروبا است که در بخش خارج از مسابقه به نمایش درمی‌آید. این نخستین فیلم بلند فیلمساز 54 ساله اسپانیایی در هشت سال اخیر است که سال 1994 با فیلم سینمایی "عصر زیبایی" برنده اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان شد. دارین، آبل آیالا و میراندا بادنهوفر بازیگران "رقصنده و دزد" هستند.

"زنان بدون پیانو" به کارگردانی خاویر ربولو، "نفرین‌شده‌ها" ساخته ایساکی لاکوستا فیلمساز کاتالان و "من هم" به کارگردانی آلوارو پاستور و آنتونیو ناهارو درباره عشق بیمار مبتلا به سندروم دان به یک دختر دیگر فیلم‌های اسپانیایی حاضر در بخش مسابقه سن سباستین هستند که در بخش جنبی کارگردانان جدید زابالتگی هم رقابت می‌کنند.

سه فیلم اسپانیایی هم فقط در بخش رقابتی کارگردانان جدید جشنواره سن سباستین حضور دارند که ویژه فیلم‌های اول و دوم است؛ "نقاب‌ها" ساخته الیزابت کابزا و استیو ریامبو درباره یک بازیگر نقش اورسن ولز، "اوری" ساخته میگل آنخل خیمنز کولمنار درباره آوارگان گرجستانی و "خوشبختی مطلق" به کارگردانی جابی الورتگی.

پنجاه و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم سن سباستین 18 تا 26 سپتامبر در اسپانیا برگزار و بخش جنبی مرواریدهای زابالتگی آن با نمایش فیلم سینمایی "لعنتی‌های بی‌آبرو" به کارگردانی کوئنتین تارانتینو آغاز می‌شود. اسامی دیگر فیلم‌های بخش‌های مسابقه این دوره به زودی اعلام خواهد شد.