یزد - خبرگزاری مهر: حجت‌ الاسلام محمدعلی صدوقی گفت: با تلاشهای ائمه جمعه طی 30 دهه اخیر، تلاشهای دشمنان برای تضعیف نمازجمعه بی‌ نتیجه مانده است.

به گزارش خبرنگار مهر در یزد، صدوقی پیش از ظهر یکشنبه در مراسم گرامیداشت سی‌امین سالگرد اقامه نمازجمعه در یزد اظهار داشت: نمازجمعه یکی از پایگاههای سیاسی و عبادی مسلمانان به شمار می رود و از آنجا که بسیاری از دسیسه‌ های دشمنان در این پایگاه توسط ائمه جمعه روشنگر، برملا می‌ شد، دشمن همواره در صدد تضعیف این پایگاه بوده است.

وی افزود: میزان بهره برداری سیاسی مردم از خطبه‌ های نمازجمعه به اندازه‌ ای بود که دشمن در بسیاری مواقع تاب این همه روشنگری را نداشت و دست به ترور و به شهادت رساندن، ائمه جمعه می‌ کرد.

وی برپایی نمازجمعه در ایران بعد از انقلاب را مرهون توجه و تاکید امام خمینی(ره) و پس از ایشان،‌ مقام معظم رهبری دانست و افزود: امام راحل و مقام معظم رهبری هر دو بر برپایی پایگاه نمازجمعه تاکید داشته‌ اند و با این اقدام نقشه‌ های دشمنان برای تضعیف نمازجمعه و ترور شخصیت ائمه جمعه از سوی دشمنان را ناکام گذاشتند.

امام جمعه یزد همچنین عنوان کرد: نمازجمعه علاوه بر اینکه یک عبادت محسوب می ‌شود، فریضه ‌ای سیاسی است و اهمیت زیادی در جامعه اسلامی دارد.

صدوقی با اشاره به سفارشات پیامبر اکرم (ص) در خصوص برپایی نمازجمعه بیان داشت: اهمیت نمازجمعه از صدر اسلام برای پیامبر و ائمه به حدی بود که پیامبر (ص) فرمودند: "هر کس نمازجمعه را بعد از من در زمان امام عادل بدون عذر واجبی ترک کند، خدا او را سامان نبخشد".

صدوقی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از ائمه جمعه شهرستان‌های مختلف که در بسیاری موارد حدود 30 دهه به اقامه نمازجمعه در شهرستان‌ها پرداخته‌اند، عنوان کرد: جمعه برای عموم مردم روز تعطیلی و استراحت محسوب می‌شود اما ائمه جمعه در تابستان و زمستان و در هرگونه شرایط جوی، نمازجمعه را اقامه کرده‌اند.