رضا خطیبی به خبرنگار مهر گفت: پیشرفتهای علم و تکنولوژی باعث افزایش سرعت تبادل اطلاعات به نقاط مختلف جهان شده است. مسائل مربوط با جدیدترین آثار ساخته شده به سرعت در اختیار علاقمندان به سینما قرار میگیرد و این آثار مدت کوتاهی پس از ساخت به راحتی به دست مخاطبان در سراسر جهان میرسد .
وی افزود: با توجه به شرایط جهانی، ساخت فیلم در ژانر وحشت باید با دقت وحساسیت زیاد انجام شود تماشاگران سینمای ما مخاطبانی آگاه هستند، آنها به راحتی به بهترین آثارسینمایی ترسناک ساخته شده در جهان دسترسی داشته و با نوآوریهای سینمای روز دنیا در ارتباط هستند.
خطیبی ادامه داد: ما ایرانیها ژانر وحشت را بیشتر از نمونههای فرامرزی میشناسیم تا محصولات داخلی. همین امر مسئولیت فیلمسازان داخلی را چند برابر میکند. موفقیت این آثار تنها با شناخت و در نظر گرفتن اعتقادات اجتماعی و مذهبی مردم درجامعه ایران امکان پذیر است.
این نویسنده و کارگردان گفت: اگر ساخت فیلم در ژانر وحشت بدون دقت لازم به میزان آگاهی و باورپذیری مخاطبان صورت گیرد کوچکترین اشتباه اجرایی با شلیک خنده مخاطبان در سالنهای سینما مواجه میشود. همراهی دولت و حمایت منتقدان میتواند به رشد این سینما کمک کند.
کارگردان "در شهر خبری نیست، هست" ادامه داد: محدودیتهایی در زمینه امکانات و بودجه وجود دارد، سرمایه گذاران نگران بازده کار هستند و به همین خاطر برای ساخت فیلم در این ژانر ریسک نمیکنند، برای ساخت فیلم در این حیطه به وجود وسایل تکنیکی و ورود تکنولوژی بهتر به سینما نیازمندیم.
خطیبی در پایان گفت: امیدوارم با نظارت و حمایت دولتی مدیران سینمایی، امکانات لازم برای ارتقاء کمی و کیفی سینمای ایران دراختیار سینماگران قرارگیرد. همچنین سینماگران به بهانههای مختلف خود را پشت مشکلات پنهان نکرده و در جهت شکوفایی هر چه بیشتر سینمای ایران تلاش کنند.