به منظور توسعه و ساماندهی شبکه آبیاری فضاهای سبز شهری و جنگل کاریها ، شبکه آبیاری در شمال تهران 210 کیلو متر توسعه یافت.

‌به گزارش خبرگزاری مهر،  معاون امور شهری و فضای سبز منطقه یک با اعلام این خبر اظهار داشت: طراحی، توسعه و اجرای شبکه آبرسانی فضاهای سبز از سال 86 تا سال 88 با   هزینه ای بالغ بر 30 میلیارد ریال با ایجاد 186 کیلومتر طول شبکه آبرسانی و 3 هزار متر مکعب، مخزن بتنی در منطقه انجام شده است .

مهندس محمد هادی امرالهی افزود: در سال جاری نیز24 میلیارد ریال به این امر اختصاص داده شده و تا کنون نیز 24 کیلومتر از شبکه  اجرا و 3 مخزن بتنی در نواحی 6 و 9 منطقه در دست احداث است که  در کل 210 کیلومتر به شبکه آب خام منطقه افزوده شده است.

معاون امور شهری و فضای سبز منطقه گفت : منطقه یک دارای مخازن غنی آبهای زیر زمینی است و در سال جاری هدف توسعه خطوط اصلی انتقال و ایجاد شبکه به هم پیوسته است که با استفاده از این پتانسیلها، شبکه آبرسانی با راه اندازی مخزن یک هزار متر مکعبی امیر بهادر در کاشانک و آبرسانی آن به بوستان نیاوران، موزه دارآباد، خیابان‌ شهید سباری (آجودانیه) و کلیه فضاهای سبز موجود در این مسیر توسعه یافته است.

مهندس امرالهی افزود : توسعه شبکه فوق، آبیاری را در بوستانهای جمال آباد، قیطریه، تندرستی، اقدسیه تا نوبنیاد، بلوار محک، خیابان درکه، فناخسرو، بیمارستان شهدا به طرف دربند و...  امکان پذیر کرده و پیش بینی می شود با تامین بودجه مورد نیاز، شبکه آبرسانی در سال جدید از 24 کیلومتر به بیش از 150 کیلومتر توسعه یابد.

وی آبرسانی به بوستان قیطریه به طول 5/4 کیلو متر را از اقدامات  دیگر عنوان کرد و گفت: بوستان قیطریه به عنوان یکی از بوستان های اصلی و فرا منطقه ای شمال تهران از آبرسانی مناسبی برخوردار نبوده و امسال با استفاده از چاه بلوار شهید اندرزگو و چاه آب واقع در خیابان شهید کریمی و لوله کشی به داخل پارک آبرسانی فضاهای سبز این بوستان به صورت فواره ای ( بارانی) انجام می شود.

مهندس امرالهی افزود: یکی از اقدامات اصلی در توسعه شبکه آبرسانی شناسایی نقاط قطع انشعابات است که سعی شده در سال جدید اتصالات به یکدیگر متصل و شبکه آبرسانی از پایداری  مناسبی برخوردار شود.