معاون صدا در همایش گروههای همخوانی و مدیحه‌سرایی قرآنی تاکید کرد صدا و سیما با تعامل بیشتر با گروههای همخوانی و تواشیح زمینه توسعه این هنر فاخر دینی را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین همایش گروههای همخوانی و مدیحه‌سرایی قرآن عصر امروز با حضور محمدحسین صوفی معاون صدا، مهدی دهقان نیری مدیر اداره نغمات و آئینی صدا و سیما، حسین ساری مدیر شبکه قرآن سیما و دیگر مدیران رادیو در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

در این همایش صوفی گفت: یکی از ماموریت‌های رسانه پاسداشت هنجارها و ارزش‌های دینی، الهی و اسلامی و از این هنجارها تولید و پخش برنامه‌های مناسبتی اسلامی و دینی است. بعد از توسعه شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و نیاز شبکه‌ها به انواع برنامه‌های قرآنی، تواشیح و برنامه‌های ویژه شهادت و میلاد، صدا و سیما اداره کل نغمات دینی و آئینی را راه‌اندازی کرد.

معاون صدا خاطرنشان کرد: ما به دنبال نوآوری و خلاقیت متناسب با ذائقه مخاطبان و لحن آنها هستیم و امیدواریم فعالیت‌های گروههای همخوان و تواشیح روز به روز افزایش یابد. رسانه ملی هم وظیفه خود می‌داند از این گروهها حمایت کند و سعی می‌کند با تعامل بیشتر با گروههای تواشیح و همخوانی زمینه توسعه این هنر فاخر دینی را فراهم آورد.