تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۶

با انتشار شماره جدید فصلنامه "نقد ادبی "که نخستین مجله ایرانی مرتبط با این موضوع است این نشریه یکساله شد.

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین شماره فصلنامه نقد ادبی با هفت مقاله از پژوهشگران حوزه نقد ادبی، ادبیات فارسی و انگلیسی و نقد و معرفی دو کتاب در حوزه‌ مطالعات نقد ادبی منتشر شد.

در این شماره مقالات زیر به چاپ رسیده است : ژانر وهمناک: شگرف و/ شگفت در فرج بعد از شدت (ابوالفضل حرّی)، نقد و تحلیل قصه‌ای از مرزبان‌نامه بر اساس رویکرد بینامتنیت (محمود رضایی دشت ارژنه)، تحلیل و بررسی شازده احتجاب گلشیری با دیدگاه ساختگرایانه (مریم سیدان)، گونه‌شناسی داستان بر پایه معناشناسی فعل (حسین صافی پیرلوجه)، شعر به روایت شاعران (محمدرضا صالحی مازندرانی)، نقد بینامتنی سه اثر ادبی مسخ، کوری و کرگدن (قدرت‌اله طاهری و مجید هوشنگی)، گزاره‌های قالبی در قصة امیر ارسلان (هادی یاوری).

همچنین در این شماره از فصلنامه دو کتاب "تخیل مکالمه‌‌ای "اثر میخائیل باختین با ترجمة‌ رؤیا پورآذر و اکوکریتیسیزم اثر گِرگ ‌گرارد به ترتیب از سوی از پورآذر و داوود عمارتی مقدم معرفی و نقد و بررسی شده‌اند.

فصلنامه "نقد ادبی" به سردبیری محمود فتوحی و مدیر مسئولی ابراهیم خدایار توسط مرکز تحقیقات زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تربیت مدرس و انجمن علمی نقد ادبی ایران به طور مشترک به چاپ می‌رسد.