بیرجند - خبرگزاری مهر: خیرین خراسان جنوبی دو میلیارد و 300 میلیون ریال برای آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد کمک کردند.

به گزارش خبرنگار مهر در بیرجند، رئیس ستاد دیه خراسان جنوبی پیش از ظهر سه شنبه در مراسم جشن گلریزان ستاد دیه خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار و 600 زندانی در زندان های خراسان جنوبی می باشد، افزود: سه درصد آمار زندانیان استان را زنانیان جرایم غیر عمد تشکیل می دهد.

محمود امینی تعداد زندانیان جرایم غیر عمد استان در سالجاری را 57 نفر اعلام کرد و اظهارداشت: از این تعداد 29 نفر به جرم تصادف و 38 نفر به علت جرایم مالی در زندان هستند.

مدیرکل زندانهای خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: برای آزاد سازی زندانیان دیه استان در سالجاری اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 357 میلیون ریال نیاز می باشد.

امینی بابیان اینکه از سال 1384 تاکنون 341 نفر به علت جرائم غیر عمد در این استان زندانی شده اند، افزود: 200 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد استان به کمک ستاد دیه و کمک های خیرین به آغوش خانواده برگشته اند.

وی به تعهد  10 میلیارد و 700میلیون ریالی خیرین در جشن های گلریزان این استان اشاره کرد و اظهارداشت: تا کنون 13 میلیارد و 702 میلیون ریال بدهی این زندانیان  از سوی ستاد دیه مورد رسیدگی قرار گرفته است.

معاون هماهنگی ستاد دیه کشور نیز از وجود 9 هزار زندانی جرایم غیر عمد در زندانهای کشور خبر داد و تصریح کرد: برای آزاد این تعداد زندانی 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

عباس کشانی خاطر نشان کرد: در طول سال گذشته حدود 10 میلیارد و 416 میلیون ریال و در مجموع 24 میلیارد ریال به حساب ستاد دیه کشور واریز شد و از این بابت در مجموع فرایند آزادسازی در سراسر کشور، ستاد دیه توانست 7 هزار و 207 نفر از جرائم غیرعمد را آزاد کند.

وی خراسان جنوبی را جزء استانهای برتر در زمینه جذب کمک های مردمی برای آزاد سازی زندانیان دیه در کشور دانست و بیان داشت: جایگاه ستاد دیه در استانهای محرو م و کوچک بیشتر شناخته شده است.

به گفته وی در سال گذشته از سوی ستاد دیه کشور 4 میلیارد ریال برای آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد خراسان جنوبی کمک شده است.