یک شرکت کانادایی عینک رایانه ای را ارائه کرده است که می تواند به افراد مبتلا به اختلالات شدید بینایی یا کم بینا کمک کند تا به خوبی ببینند، بر روی تصاویر زوم کنند و یا تصاویر دیده شده را دوباره مشاهده کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت eSight با دریافت کمک هزینه 500 هزار دلاری قصد دارد این محصول را با نام evSpex به کمک 10 شرکت به تولید انبوه برساند. این ابزار که مشابه یک عینک بزرگ آفتابی است دارای دوربین خارجی با وضوح بالای تصویری و نمایشگری LCDبا در قسمت داخلی است که می تواند تصاویر به ثبت رسیده را در داخل عینک به نمایش بگذارد.

قبل از نمایش، این تصاویر توسط رایانه ای کوچک پردازش شده و سپس به چشم فرد تابیده می شود و به این شکل تصاویر به قسمتهایی از چشم فرد کم بینا تابیده می شود که بهترین عملکرد را دارد. در واقع این سیستم می تواند از کمترین حس بینایی در افراد استفاده کرده و قدرت بینایی بالاتری به آنها ببخشد.

به دلیل اینکه عینک به صورت دائم در حال ثبت و ضبط تصاویر است افراد می توانند از تجهیزات آن برای بازبینی 10 ثانیه از آنچه دیده اند و زوم کردن بر روی تصاویری خاص استفاده کنند.

بر اساس گزارش سی بی سی، شرکت سازنده این ابزار امیدوار است علاوه بر کمک به افراد کم بینا بتواند از این عینکها به عنوان تجهیزات دید در شب، دوربینهای دو چشمی و یا عینکهای بازی های رایانه ای برای افرادی با دید معمولی استفاده کند.