یک روزنامه عرب زبان از مدیر کل جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی خواست اولین اولویت کاری خود را به خلع سلاح هسته ای رژیم اشغالگر قدس که با داشتن صدها کلاهک، بزرگ تهدید کننده امنیت منطقه ای و جهانی است، اختصاص دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، روزنامه الخلیج درمطلبی با اشاره به موضوع تروریسم هسته ای و رژیم صهیونیستی نوشت : با برگزاری پنجاه و سومین مجمع عمومی آژانس بین المللی انرژی اتمی، "یوکیا آمانو" مدیر کل جدید آژانس بین المللی انرژی درباره افزایش خطرات هسته ای هشدار داد و به درخواستها برای پاکسازی جهان از سلاحهای کشتار جمعی افزود.

این روزنامه اماراتی افزود: اصطلاح تروریسم هسته ای به ویژه زمانی واقعیت می یابد که این سلاح در دست تروریستها قرار بگیرد، همچنانکه در حال حاضر در درست رژیم صهیونیستی قرار دارد و این درحالی است که دومین سند از سوی آمریکا مبنی بر اینکه رژیم صهیونیستی سلاح کشتار جمعی و شیمیایی در درست دارد، نیز صادر شده است همچنانکه پیش از آن نیز در این باره سندی از سوی آمریکا صادر شده بود و به این معناست که سرپوش نهادن بر سلاحهای کشتار جمعی رژیم غاصب امکان پذیر نیست.

این روزنامه تاکید کرد: اگر آژانس بین المللی انرژی هسته ای واقعا می خواهد ایفای نقش و به بشریت خدمت کند باید حرکتی جدی و مسئولانه برای خلع سلاح هسته ای و شیمیایی رژیم صهیونیستی انجام دهد، زیرا این رژیم که علیه فلسطینیان به ویژه و اعراب به طور کلی مرتکب جنایت می شود ؛ می تواند جنایتهایی بدتر و بیشتری هم مرتکب شود و کشتار مردم غزه، دلیل روشنی در این زمینه به شمار می رود، زیرا این رژیم جنایتکار در برابر همه جهان از سلاح فسفری و دیگر سلاح های ممنوعه بین المللی بر ضد مردم غزه استفاده کرد.

این روزنامه افزود : دولت آمریکا هم پیش از همه کشورها باید اقدامی جدی و مسئولانه در جهت پاکسازی منطقه از سلاح کشتار جمعی انجام دهد و در این زمینه باید ابتدا از رژیم صهیونیستی آغاز کند، زیرا اسرائیل منبع شرارت است و ین اقدام در خدمت صلح و ثبات منطقه در جهان به شمار می رود.

این روزنامه در ادامه خاطر نشان کرد : مجمع عمومی آژانس بین المللی انرژی هسته ای زمانی مفید و سودمند خواهد بود که به این مسئله (سلاحهای هسته ای رژیم اسرائیل) بپردازد و در این راه، "یوکیا آمانو " مدیر کل جدید و ژاپنی آژانس که در خاطره خود بمباران هسته ای دو شهر کشورش توسط آمرکیا را به یاد دارد، باید دست به اقدامی موثر بزند.

روزنامه اماراتی درپایان این سئوال را مطرح می کند که آیا "یوکیا آمانو" می تواند دست به اقدامی بزند که مدیران پیش از وی عمدا یا از روی ناتوانی، انجام ندادند؟