رئیس جمعیت حامیان هواداران فوتبال ایران با بیان اینکه تماشاگران سرمایه فوتبال هستند و باید به آنها احترام گذاشت، تاکید کرد: فوتبال با تماشاگرانش به یک مسابقه واقعی تبدیل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا تهرانی در نشست جمعیت حامیان هواداران فوتبال ایران ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: فوتبال با تماشاگرانش به فوتبال واقعی تبدیل می شود. این رشته چون پرتماشاگر است به عنوان اجتماعی‌ترین ورزش شناخته شده است.

وی با بیان اینکه "وجود تماشاگران باعث کاهش یا افزایش حساسیت و جذابیت فوتبال می شود"، افزود: اگر عنصر تماشاگر را از فوتبال برداریم یعنی حساسیت، انگیزه و همه چیز آن را برداشته‌ایم. در مجموع تماشاگران سرمایه فوتبال هستند و باید به آنها احترام گذاشت.

رئیس جمعیت حامیان هواداران فوتبال ایران اضافه کرد: منکر این نیستیم که در بین تماشاگران افرادی هستند که نه مورد تایید ما بلکه مورد تایید هیچ کس نیستند اما سایر تماشاگران به عنوان یکی از رکن‌های اصلی این رشته تنها قصد تشویق تیم خود را دارند.

وی افزود: تماشاگران بدون اینکه قصد تخریب، درگیری و بیان کلمات غیر اخلاقی را داشته باشند به خاطر اتفاقات درون زمین یا مسائل دیگر تن به بعضی حرکات می دهند که  در بعضی موارد به چالش کشیده می شود و خوشایند نیست. نمونه بارز آن در سال 1964 و در کشور پرو اتفاق افتاد که در یک مسابقه 138 نفر کشته و 2 برابر این تعداد روانه بیمارستان شدند.

تهرانی با بیان اینکه تماشاگران ما در قیاس با تماشاگران برخی کشورها بسیار بهتر هستند در پایان گفت: اگر احترام و برنامه ریزی صحیح برای هدایت مناسب تماشاگران صورت گیرد مسلما آنها به ابزارهای مناسب برای موفقیت تیم‌های باشگاهی خود تبدیل خواهند شد.

نشست جمعیت حامیان هواداران ایران با حضور مسئولان فدراسیون فوتبال، پیشکسوتان این رشته و همچنین مسئولان کانون‌های هواداران تیم‌های مختلف لیگ برتری چهارشنبه شب در محل اتحادیه فوتبال برگزار شد.

در این نشست مهدی محمد نبی، دبیر فدراسیون فوتبال، مسئولان کمیته فرهنگی این فدراسیون، جعفر کاشانی، حسین کلانی و اسماعیل وفایی، مسئول موسسه فرهنگی ورزشی پرسپولیس حضور داشتند.

در این نشست حاضرین ضمن بررسی شرایط حضور هواداران در ورزشگاه در خصوص تاثیرگذاری حضور و تشویق هواداران در ورزشگاه به بحث و تبادل نظر پرداختند.