بوشهر- خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: با احداث سامانه انتقال آب دشت شبانکاره 16هزار هکتار از اراضی این دشت آبیاری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر در برازجان، مهندس جعفر زیرراهی پیش از ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از پروژه احداث سامانه انتقال آب دشت شبانکاره با بیان اینکه با بهره برداری از این پروژه تحولات عظیمی در بخش کشاورزی منطقه ایجاد خواهد کرد، اظهار داشت: هدف از اجرای این سامانه تأمین آب مورد نیاز شبکه آبیاری دشت شبانکاره است.

وی با بیان اینکه با احداث این پروژه حدود 16 هزار هکتار از اراضی منطقه آبیاری خواهد شد، مبلغ قرارداد طرح را حدود 14 میلیارد و 800 میلیون تومان عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این طرح از سال 85 آغاز شده است، اظهار داشت: باتوجه به خطی بودن این پروژه به طول 24 کیلومتر و اراضی ناهموار و تپه ماهوری موجود، انجام آن بسیار سخت و زمان بر است.

زیرراهی با اشاره به بکارگیری مهندسی ارزش در احداث این طرح گفت: جهت کاهش هزینه ها و زمان اجرای آن با بررسی های انجام شده و بکارگیری مهندسی ارزش تصمیمات فنی و کاربردی قابل توجهی گرفته و در پروژه اعمال شد.

وی تغییر تونل آبرسانی به طول 1200 متر به فلوم را موجب کاهش چشمگیر هزینه ها و زمان اجرای آن دانست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر همچنین حذف تعدادی از پیچ و قوس های مسیر انتقال در حاشیه مسیل های فصلی و اصلاحات انجام شده در آبراهه ها و مسیل ها را از جمله اقدامات بسیار مهم جهت کاهش هزینه ها و زمان اجرایی پروژه عنوان کرد.

زیرراهی تصریح کرد: طبق برنامه زمان بندی این طرح در شش ماهه اول سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.