استان تهران - خبرگزاری مهر: نخستین کنگره ملی دوسالانه بررسی اندیشه‌های فرهنگی و اجتماعی حضرت امام خمینی(ره) از سوی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد تربیت معلم برگزار می شود.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد تربیت معلم در گفتگو با خبرنگار مهر در کرج با اعلام این خبر گفت: گذشت سه دهه از آغاز انقلاب شکوهمند اسلامی و دو دهه از رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و ضرورت آشنایی با آراء، نظرات و اندیشه‌های حضرت امام، برای جوانان و نسل‌های بعد از انقلاب از جمله اهداف جهاد دانشگاهی واحد تربیت معلم در برگزاری این کنگره است. 

ایرج فیضی با اشاره به برنامه زمانی این کنگره افزود: زمان برگزاری کنگره بهمن‌ماه سال جاری است و محققان، صاحب‌نظران و اساتید حوزه و دانشگاه، دانشجویان و سایر علاقه‌مندان می‌توانند خلاصه مقالات خود را تا 15 آبان‌ماه و اصل مقالات را تا 30 آذرماه سال جاری به دبیرخانه کنگره ارسال نمایند.

وی برگزاری کنگره را در دو بخش اصلی و دانشجویی اعلام کرد و گفت: بخش اصلی ویژه محققان، صاحب‌نظران و اساتید حوزه و دانشگاه و بخش دانشجویی نیز ویژه دانشجویان سراسر کشور است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد تربیت معلم محورهای کنگره را در دو بخش «سیره نظری و عملی حضرت امام خمینی (ره) در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی» و «جایگاه اخلاق در اندیشه و عمل حضرت امام خمینی (ره)» ذکر کرد.

وی در این رابطه اظهار داشت: «شیوه‌های فرهنگ‌سازی امام خمینی(ره)» ، «جایگاه فرهنگ و تحول فرهنگی در زندگی مردم و مسؤولین از دیدگاه امام(ره)» ، «نو شدگی در اندیشه و عمل امام خمینی(ره)» ، «جایگاه عقلانیت در سیره امام ‏خمینی(ره) در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی» ، «رویکرد و نحوه مواجهه امام(ره) با افراط‌ها و تفریط‌ها» از این جمله است.

فیضی ادامه داد: «خرافه‌گرایی ، تحجر و جمودگرایی» ، «حریم عمومی و خصوصی شهروندان، با تأکید بر فرمان هشت ماده‌ای امام(ره)» و «حقیقت و مصلحت» به عنوان محورهای زیر مجموعه بخش «سیره نظری و عملی حضرت امام خمینی (ره) در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی»  از دیگر موضوعات است.

وی همچنین «نقش اخلاق در ثبات جامعه» ، «اخلاق کارگزاران» ، «تعامل اخلاق و سیاست» ، «تعامل اخلاق و اقتصاد» ، «اخلاق نقد» و «اخلاق دانشجویی» را به عنوان محورهای زیر مجموعه بخش «جایگاه اخلاق در اندیشه و عمل حضرت امام خمینی (ره)» برشمرد.

فیضی محورهای کنگره در دو بخش اصلی و دانشجویی را مشترک اعلام کرد و در خصوص آثار برگزیده یادآور شد: مقالات گزیده و برتر در بخش اصلی و دانشجویی، انتخاب و معرفی شده و از صاحبان این آثار تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی در پایان گفت: علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره شیوه‌نامه ارسال مقالات بخش اصلی و بخش دانشجویی و سایر جزئیات کنگره می‌توانند به پایگاه اینترنتی کنگره به نشانی www.kongereh.jdmoalem.ac.ir مراجعه نموده و یا با شماره تلفن 4505151 - 0261 تماس حاصل نمایند.