معاون دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از بهره برداری 20 مرکز معاینه فنی مکانیزه سنگین تا پایان سال در کشور خبر داد.

عباس محمود آبادی در گفتگو با مهر با اشاره به وجود 60 مرکز معاینه فنی مکانیزه سنگین فعال در کشور، گفت: از ابتدای سال تا کنون 19 مرکز معاینه فنی مکانیزه سنگین با مشارکت مستقیم بخش خصوصی راه اندازی شده است. در عین حال، پیش بینی می شود تا پایان سال 20 مرکز دیگر نیز به این مراکز افزوده شود.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی برای ساخت این مراکز باید چندین بار تائیدیه کارشناسان سازمان را برای ادامه کار بگیرد، اظهار داشت: زمانی که پروژه به بهره برداری می رسد سازمان راهداری ابتدا 1000 برچسب آزمایشی برای شروع کار به هر مرکز می دهد و پس ازاتمام این برچسبها ، مراکز تحت پوشش و نظارت اداره کل حمل و نقل استان مربوطه قرار می گیرد.

محمود آبادی در ادامه به برنامه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای کنترل وضعیت فنی وسایل نقلیه سنگین در6 ماهه دوم سالجاری در دو بخش معاینه فنی وسایل نقلیه و آموزش های تکمیلی به مدیران فنی اشاره کرد و گفت : با توجه به بهره برداری از 40 مرکز معاینه فنی مکانیزه سنگین تا انتهای سال گذشته، سیستم معاینه فنی - بصری ناوگان حمل و نقل سنگین حذف شد.

معاون دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پیگیری این سیستم با توان و قدرت بیشتر در 6 ماهه دوم سال خبرداد و تصریح کرد: باوجود اینکه در نیمه اول امسال اجازه فعالیت خودروها با برگه معاینه فنی بصری داده شده است، در نیمه دوم سالجاری هیچ وسیله حمل و نقل سنگینی اجازه فعالیت با این برگه ها را نخواهد داشت.

وی از تشکیل کارگروه های نظارتی متشکل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، سازمان حفاظت محیط زیست و راهنمایی و رانندگی در استانها در این باره خبرداد و گفت: این کارگروهها به صورت نامحسوس از مراکز معاینه فنی بازرسی کرده و به تعداد مراکز فنی تحت پوشش گزارشات خود را در هر ماه به  سازمان راهداری و حول و نقل جاده ای ارائه می دهند.

محمود آبادی در ادامه اعلام کرد: در صورت ارائه گزارش تخلف، ابتدا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به مراکز متخلف تذکر می دهد، ضمن اینکه در مرحله دوم، مراکز متخلف 15 روز تعطیل می شوند. در همین حال، در صورت تداوم تخلف در مراکز یادشده، مجوز فعالیت آن مراکز برای مدت سه ماه تعلیق و در نهایت پروانه فعالیت آنها لغو می شود.

وی اظهارداشت: در همین راستا تاکنون یک مرکز 15 روز تعطیل و 2 مرکز دیگر نیز تذکر دریافت کرده اند.

معاون دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص بخش دوم فعالیتهای سازمان تصریح کرد:برای ارتقای حساسیت مدیران فنی نسبت به وضعیت فنی وسایل نقلیه و آموزش نحوه چک کردن قسمتهای مختلف هر وسیله ، در طول 6 ماهه دوم سالجاری طبق برنامه زمانبندی صنف حمل و نقل بار آموزشهای تکمیلی لازم به تمام مدیران فنی این صنف ارائه می شود.