" پيتر راسل " نويسنده و فيلسوف انگليسي اخيرآ كتابي را منتشر كرده كه با تكيه بر سرشت آگاهي قصد پل زدن ميان علم و خدا را دارد .

به گزارش خبرنگار گروه دين و انديشه خبرگزاري " مهر"  ، پيتر راسل در اين كتاب سعي كرده با مدد گرفتن از فيزيك ، روان شناسي و فلسفه،  جهان بيني جديدي را ارائه كند كه بر طبق آن ، آگاهي كيفيت اساسي جهان ما و خلقت محسوب مي شود . سعي او در اين كتاب آن  است كه نشان دهد كه همه اجزاي اين آگاهي هم اكنون نزد ما موجودند و نيازي به كشف مولفه جديدي نيست و بنابراين كار ما آن تنها آن است كه اجزاي اين مجموعه را گردهم آوريم تا به اين تصوير جديد از واقعيت برسيم.

راسل سعي دارد با توجه به اطلاعات علمي و شهودهاي فردي به جهاني برسد كه شبيه جهان عرفاست و بنابراين در اين جهان علم و روح تعارضي با يكديگر ندارند. به نظر او برقراري ارتباط ميان اين دو از طريق نور برقرار مي شود و كتاب " از علم تا خدا" ما را دعوت مي كند تا ميان اين دو پلي بزنيم تا وحدت ميان خود و جهان را برقرار سازيم.

راسل كتاب خود را با اين عبارت از آلفرد نورث وايتهد آغاز مي كند كه آينده بشريت بيش ار هرچيز به راهي متكي است كه در آن راه دو نيروي قدرتمند تاريخ يعني دين و علم در آن  با هم طي  طريق مي كنند.

فصلهاي كتاب " از علم تا خدا" بدين قرارند: از علم تا آگاهي ، غرابت آگاهي ، جهان حسي، توهم واقعيت، معماي نور، نور آگاهي ، آگاهي به عنوان خدا ، به هم رسيدن علم و روح و يك تذكار مهم.

كتاب " از علم تا خدا" به زبانهاي آلماني، اسپانيايي ، پرتغالي و دانماركي ترجمه شده است.