رهبر حزب کادیما رژیم صهیونیستی روابط این رژیم با ترکیه را حیاتی خوانده و خواستار پایان بحران به وجود آمده در آن شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت، "زیپی لیونی گفت:  ما باید به بحران به وجود آمده در روابطمان با آنکارا که بسیار حیاتی است پایان دهیم.
 
رهبر حزب کادیما در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی ترکیه، روابط تل آویو با آنکارا را مهم و راهبردی خوانده و افزود این روابط باید بدون توجه به دولتی که در سرزمینهای اشغالی بر سر کار است ادامه یابد.
 
لیونی که از مخالفان جدی سیاستهای "بنیامین نتانیاهو" است اقدام ترکیه در دفاع از مردم غزه و تلاشش جهت پایان دادن به درگیریها در منطقه ستوده و از دولتمردان این کشور خواست بین جریانهای افراطی اسرائیل و دولتی که بر واقعیتهای موجود واقف است، تفاوت قائل شود.

زیپی لیونی که نامش به عنوان یکی از متهمان اصلی پرونده جنایات صهیونیستها در جنگ 22 روزه غزه در گزارش گلدستون آمده است، مدعی شد این جنگ برای دفاع از مناطق اشغالی بوده و برای دادن فرصت زندگی و امید به مردم غزه انجام شده است.

وزیر امور خارجه پیشین رژیم صهیونیستی در ادامه سخنان خود ترکیه را کشوری تاثیر گذار در منطقه دانسته و گفت همکاریهای آنکارا با تل آویو نه تنها برای این رژیم که برای دیگر کشورهای منطقه مهم است. وی در عین حال خواستار بازگشت مناسبات این کشور با رژیم اسرائیل به حالت عادی شد.

گفتنی است پس از جنایات ضد بشری صهیونیستها در غزه دولت ترکیه به دفاع از مردم فلسطین برخاسته و در این راستا اقداماتی اعتراضی علیه این رژیم از جمله لغو رزمایش مشترک با ارتش اسرائیل پرداخت که این اقدامات نگرانیهایی را در بین مقامهای صهیونیست به وجود آورده است.