در پایان روز دوم مسابقات تکواندو قهرمانی جهان تیم ملی کشورمان در حالی با کسب 23 امتیاز در مکان چهارم جدول توزیع مدال‌ها ایستاده است که کره‌جنوبی، مدافع عنوان قهرمانی این رقابت‌ها جایگاه هشتم را در اختیار دارد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به دانمارک، با گذشت دو روز از آغاز مسابقات تکواندو قهرمانی جهان مبارزات سه وزن بانوان و سه وزن مردان برگزار شده است که تیم ملی ایران با کسب یک مدال برنز و 23 امتیاز در مکان چهارم جدول امتیازات قرار دارد.

در این جدول اسپانیا با کسب یک طلا و یک نقره و مجموع  32 امتیاز صدرنشین است، آمریکا با یک طلا و 29 امتیاز جایگاه دوم را در اختیار دارد و مکزیک با یک نقره و 26 امتیاز بر سکوی سوم ایستاده است.

تیم‌های مالی، قزاقستان و کانادا با 19 امتیاز رتبه‌های پنجم تا هفتم را در اختیار دارند و کره جنوبی نیز به همراه فرانسه و دومنیکن با 18 امتیاز هشتم تا دهم هستند. کشورهای آذربایجان، ازبکستان، روسیه، ترکیه و دانمارک نیز به ترتیب با 17 و 16 امتیاز در این رده بندی رتبه‌های یازدهم تا پانزدهم را در اختیار دارند.

در بخش بانوان هم چین با یک طلا و یک برنز با مجموع 32 امتیاز مکان نخست را در اختیار دارد. اسپانیا و فرانسه با یک طلا، یک برنز و مجموع 31 امتیاز دوم و سوم هستند و روسیه و چین تایپه نیز با 22 و 20 امتیاز مکان‌های چهارم و پنجم را در اختیار دارند.

رده بندی مردان در اوزان 58-، 80- و 87- کیلوگرم:
وزن 58- کیلوگرم:
1- گونزالس (اسپانیا)، 2- دامین ویلا (مکزیک)، 3- مائرورکریسمانیچ (آرژانتین) و سعید رضایی (افغانستان)
وزن 80- کیلوگرم: 1- استیون لوپز (آمریکا)، 2- هیمن گارسیا (اسپانیا)، 3- راشد احمدوف (آذربایجان) و سباستین میچود (کانادا)
وزن87- کیلوگرم: 1- مودیب کیتا (مالی)، 2- ین بائه نام (کره جنوبی)، 3- حسین تاجیک (ایران) و آرمان گلیمانوف (قزاقستان)

رده بندی بانوان در اوزان 49-، 57- و 67- کیلوگرم:
وزن 49- کیلوگرم
: 1- یاگه انریکه (اسپانیا)، 2- آنا سوبالیوا (روسیه)، 3- یاسمین عزیز (فرانسه) و وو جینگ (چین)
وزن 57- کیلوگرم: 1- هوویو(چین)، 2- ورونیکا کابلیسه (ایتالیا)، 3- ریگا (اسپانیا) و تسونگ (چین تایپه)
وزن 67- کیلوگرم: 1- اپانگه (فرانسه)، 2- کاستلانوس (کوبا)، 3- کارسر (فرانسه) و سریچ (کرواسی)