مشاور عالی رئیس دانشگاه آزاد از راه اندازی رشته های نانو مواد، نانو شیمی، نانو فیزیک و نانو بیو در مقاطع کارشناسی ارشد در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مجید عباسپور در بیستمین جلسه شورای راهبردی مرکز علوم و فن آوریهای پیشرفته (CAST) با اعلام این خبر افزود: شماره اول خبرنامه مرکز علوم و فناوریهای پیشرفته چاپ شده و در سطح واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی توزیع می شود.

دکتر عباسپور ادامه داد: تاسیس یک موسسه توسعه انرژی باد با کمک دفتر همکاریهای فناوری و یک شرکت خارجی، تشکیل کارگاه امکان سنجی با کمک دفتر همکاریهای فناوری و نیز تهیه گزارش تفصیلی برای طرح از نتایج بدست آمده از نشست های مشترک با کارشناسان دفتر همکاری های فناوری ریاست جمهوری در این مرکز بوده است.

وی با اشاره به وظایف کمیته های علمی تخصصی مرکز علوم و فناوریهای پیشرفته دانشگاه آزاد اظهار داشت : کمیته فناوری نانو پیشنهاد تاسیس رشته های نانو مواد، نانو شیمی، نانو فیزیک و نانو بیو را در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی ارائه کرده که جهت اقدامات مقتضی به معاونت آموزشی واحد علوم و تحقیقات ارجاع شده است و تاسیس دو رشته از رشته های یادشده در مقطع کارشناسی ارشد واحد علوم و تحقیقات مورد تصویب قرار گرفت.

عباسپور افزود: بازاریابی وظیفه بخش تجاری سازی مرکز بوده و صنعتگران نیز باید با مرکز همکاری و تعامل داشته باشند تا مشکل بازار و بازاریابی تا حدود زیادی مرتفع شود.