گرگان - خبرگزاری مهر: خطیب جمعه موقت گرگان گفت: بلایای طبیعی معلول عمل انسانی است و باید برای کاهش این حوادث برنامه ریزی شود.

به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، حجت الاسلام رسول رضایی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران گرگانی افزود: تا زمانی که ما از خدا نبریم و دور نشویم، خداوند هرگز از ما دور نمی شود.

وی اظهار داشت: کاهش اثرات بلایای طبیعی دست ما انسانهاست و درصورت بروز حوادث غیرمترقبه وظیفه داریم به یکدیگر کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم بلایای طبیعی کاهش یابد باید برنامه ریزی شود و بسیاری حوادث مانند سیل، آتش سوزی ریشه در رفتارهای انسانی و تخریب طبیعت دارد.

حجت الاسلام رضایی با تبریک هفته تربیت دبنی بیان داشت: مسئله ورزش نه تنها در اسلام نکوهش نشده بلکه مورد تاکید و حمایت نیز قرار دارد به برخی ورزشها مانند شنا و تیراندازی توجه خاصی شده و به همین دلیل مسئولان باید برای توسعه فعالیتهای ورزشی امکانات مورد نیاز را در اختیار ورزشکاران قرار دهند.

وی یادآورشد: اگر ورزش توسعه یابد، جوانان کمتر به سمت بی بندوباری و اعتیاد می ورد و مسئولان امر برای توسعه فعالیتهای ورزشی، امکانات مناسب مهیا کنند.

وی با گرامیداشت شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) عنوان کرد: حتی کسانی که در خط این امام همام نبودند نیز به فضل و شخصیت و علم و تقوای ایشان معترف بودند.