شهرکرد - خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هزار و 200 اثر به دبیرخانه چهارمین جشنواره ادبیات کودک و نوجوان چهار محال و بختیاری ارسال شده است.

داریوش رضوانی در گفتگو با خبرنگار مهر در شهرکرد اظهار داشت: هدف این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیتهای فرهنگی و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع)، گرامی داشت تولید کنندگان و پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی در زمینه سیره شخصیت و معارف امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده تر این آثار است.

وی افزود: این جشنواره با موضوعات آثار ادبی کودکان و نوجوانان در قالبهای شعر، داستان وقطعه ادبی با موضوع امام رضا (ع) و آثار شعرا، نویسندگان بزرگسال با محوریت امام رضا(ع) برای کودکان و نوجوانان بوده است.

رضوانی با بیان اینکه کیفیت آثار رسیده را مطلوب ارزیابی کرده است، بیان داشت: موضوعات از سوی شاعران و نویسندگان برای خلق اثر نسبت به سال های گذشته از تنوع خلاقیت بیشتری برخوردار بوده است.

وی با ابراز خرسندی از اینکه استان چهارمحال و بختیاری میزبان ادبیات کودک و نوجوان در فرهنگ رضوی است، بیان داشت: شرایط لازم و تمهیدات مورد نیاز برای میزبانی از عزیزان در این استان فراهم شده است.

رضوانی خاطر نشان کرد: آثار برتر در سه آبان ماه سال جاری طی مراسمی معرفی و از صاحبان آثار تجلیل خواهد شد.

آثار رسیده به این جشنواره در سه گروه سنی کودک (پنج تا 12 سال)، نوجوان (12 تا 18 سال) و بزرگسال (18 سال به بالا) مورد ارزیابی قرار می گیرند.