به گزارش گروه دين وانديشه خبرگزاري "مهر" به نقل از پايگاه اطلاع رساني رسا، وي در اين مراسم با اشاره به سوره قدر و دلايل نازل شدن آن به پيامبر اكرم (ص ) گفت : اين سوره بشارتي براي امت رسول اكرم (ص ) به حساب ميآيد، كه راه طولاني امم گذشته را در يك شب مي توانند طي كنند.
وي افزود: اين شب در امم گذشته وجود نداشته و از بركات وجود مقدس نبي خاتم است كه به شفاعت ايشان راه طولاني گذشتگان، كوتاه شده است.
وي ادامه داد: در روايات علت كوتاهي عمر امت پيامبر اكرم در اين است كه حضور در اين دنيا موضوعيتي ندارد، دنيا معبر انسانهاست. در اين دنيا به ميزاني كه انسان بتواند رشد كند، عمر ميدهند.
حجت الاسلام ميرباقري گفت: اگر عمر امت پيامبر به درازاي امم سابقه نيست، به دليل وجود شب قدر است. با درك فضيلت اين شب ميتوان تمام آن راههاي طولاني را پيش سر گذاشت.
وي افزود: شب قدر يك عطاي مخصوص به نبي اكرم (ص) براي به انجام رساندن رسالت ايشان است. براي آن كه حضرت به هدف هدايت عالم به سوي خدا نايل شوند و آن را به اتمام برسانند، شب قدر به وجود آمده است.
وي ادامه داد: رسالت حضرت دستگيري از همه است و هركس كه به خدا مي رسد به واسطه نبوت مطلقه نبي اكرم (ص) است كه حتي نبوت انبياي گذشته، از فروع نبوت ايشان ميباشد، همه هدايتها به حضرت بر ميگردد.
استاد حوزه علميه قم گفت: خداوند براي جبران تباهي دولتهاي ناپايدار و قدرتهاي طولاني مدت بنياميه شب قدر را قرار داد كه اثري بلند مدت تر از آنها دربر دارد.
وي به روايتي از امام صادق (ع ) اشاره كرد و گفت: شب قدر يعني وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا (س )، اگر كسي بتواند به حقيقت معرفت حضرت فاطمه زهرا( س ) راه پيدا كند به شب قدر راه پيدا كرده است.
وي افزود: مقصود از اين معرفت، معرفت به مقام نورانيت است. معرفت معمولي راهگشاه نيست، حقيقت راهيابي به شب قدر راه يافتن به مقام ولايت خداوند متعال و معرفت به مقام نورانيت اولياي الهي است.
وي ادامه داد: اين معرفت عين معرفت خداي متعال است، اگر كسي بتواند راه به آستانه رفيع فاطمه زهرا (س) پيدا كند و نورانيت حضرت در دل او تجلي كند و بتواند نورانيت حضرت را دريابد اين برابر با شب قدر است، يعني همه آن راههاي طولاني با اين معرفت طي ميشود.
رئيس فرهنگستان علوم اسلامي گفت: هدف چيزي جز معرفت الله نيست كه آن هم روشن و پيداست. اين معرفت كه حجت را براي فراعنه تاريخ و دشمنان تمام كرده، بر طريق حجت و استدلال نيست؛ بلكه معرفت حقيقي است.
وي افزود: از معرفت انوار ائمه معصومين (ع ) و وجود صديقه طاهره (س) به گونهاي نور معرفت الهي را در عالم تجلي داده كه راه معرفت خداي متعال و اين افراد الهي را آسان كرده است.
وي ادامه داد: عبادت و مقاومتي كه ايشان در برابر دستگاه باطل داشتند، راه رسيدن به مقام نورانيت و معرفت را بر همه امت كوتاه كرده است.
استاد حوزه علميه قم گفت: اگر رسالت رسول، هدايت همه امت به سمت خدا بود، آن كسي كه همه موانع و تاريكيها و ظلمتها را جبران كرد، حضرت فاطمه زهرا (س) بود كه در مقابل دشمنان اسلام ايستاد.
وي افزود: حضرت فاطمه زهرا( س) حقيقت ليلهالقدري است كه خداي متعال به وجود مقدس رسول الله عطا كرد و موانع و دشمنيها با ايشان دفع شده است.
حجت الاسلام ميرباقري گفت: سرآغاز درگيري با جبهه باطل و جبهه نفاق بعد از رسول خدا، وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا (س) است كه مأموريت داشتند پس از رحلت رسول الله در مقابل دشمنان بايستد و علناً مبارزه كند. حضرت علي و شيعيان ديگر مأمور به صبر بودند، آن كسي كه مسير تاريخ را روشن و حجت را تمام كرد، فاطمه ( س ) بود.
وي ادامه داد: ايشان با مقاومت سنگين و عجيبي كه در مدتي كوتاه نشان دادند، در يك دوره 95 يا 75 روزه، كاري كردند كه راه را بر يك جبهه تاريخي بستند و تمام تلاش دستگاه ابليس و سقيفه را كه محور شرارت و طغيان در مقابل خداوند هستند، سد كردند.
حجت الاسلام ميرباقري گفت: نور عبادت و بندگي حضرت زهرا (س ) بر ظلمت شيطنت و استكبار دستگاه ابليس و اصحاب سقيفه غلبه كرده و عالم را نوراني كرده است.
وي افزود: هيچ انسان مؤمن و موحدي نيست كه به غير از پرتو اين نور راه به سوي نبي اكرم ( ص ) برده باشد. اگر اين نور نبود راه همه عوالم به سوي نبي خاتم ـ ص ـ و اميرالمؤمنين ـ ع ـ بسته ميشد. هر كسي به سوي حضرت هدايت شده از بستر فاطمه زهرا ( س) است.
اين محقق ادامه داد: آن كساني كه چشم خود را بر اين 75 يا 95 روز تاريخ بسته و ناديده ميگيرند در قدم اول از اميرالمؤمنين، در قدم دوم از نبي خاتم ـ ص ـ و در قدم سوم از خدا جدا ميشوند و هيچ ترديدي در اين نيست. كسي كه چشم خود را بر روي نورانيت بست هيچ چراغي نيست كه در ظلمات او را راهنمايي و رهبري كند.
وي افزود: تنها چراغي كه در دل ظلمات و تاريكي كه اصحاب سقيفه و اولياي ظلمات در حال ايجاد كردن بودند ميدرخشد و عالم را روشن ميكند، فاطمه زهرا (س) است. آن كساني كه چشم خود را بر اين نور بستند با تمام عبادت و رياضتي كه داشتند زمينگير شدند.
حجت الاسلام ميرباقري گفت: بهترين حجت و روشن ترين و واضحترين حجت براي دعوت نبي اكرم( ص) و اميرالمؤمنين (ع )، فاطمه زهرا( س ) است.
رئيس فرهنگستان علوم اسلامي به درگيري حضرت فاطمه (س) با خلفا اشاره كرد و گفت: آن كساني كه بر روشن بودن اين حجت واقف هستند، اصل ماجرا را انكار ميكنند. اين حجت به حدي روشن است كه جاي انكار ندارد، ناچارند اصل ماجرا را منكر شوند.
وي افزود: صحابه با تمام عناويني كه دارند كاملاً به اشتباه رفتند، حق و باطل مشخص بود، آنها از حقيقت دين جدا شدند. وي با بيان اين مطلب كه اصحاب سقيفه، باطن دين را از دين گرفتند و تنها پوستهاي باقي گذاشتند، گفت: دين با ولي تمام ميشود و باطن دين چيزي جز ولايت وليامر نيست، باطن دين تولي و تبري است.
وي به شهادت حضرت زهرا (س) اشاره كرد و گفت: شهادت حضرت زهرا (س)، شهادتي است كه در دوران جواني انتخاب كرد تا حجت تمام شود.
حجت الاسلام ميـرباقري در پايان گفت: دينداري كه به اسم خلافت رسول الله ( ص ) وجـود مقدس سيدالشهداء (ع ) را به شهادت ميرساند صد بار بدتر است، هزار بار كفر از اين دينداري و نفاق بهتر است كه به اسم اسلام چنين فاجعهاي اتفاق ميافتد. اين محصول چشم بستن بر نور اولياء است.
تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۳۸۳ - ۱۵:۵۱
حجت الاسلام ميرباقري در مراسم سوگواري ايام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) كه در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم با حضور عاشقان اهل بيت برگزار شد به تبيين جايگاه وجود نوراني حضرت زهرا (س ) در روشن ساختن حقيقت دين پرداخت.