بوشهر - خبرگزاری مهر: معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: با اتمام عملیات خط دوم انتقال فاضلاب بوشهر میزان دفع فاضلاب این شهر دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر در بوشهر، بهمن بهروزی در جریان بازدید از فاضلاب شهر بوشهر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خط دوم اتصال فاضلاب بوشهر 18.5کیلومتر طول دارد، اظهار داشت: اکنون شش کیلومتر این خط اجرا شده است که با تامین اعتبار طی یکسال آینده وارد مدار خواهد شد.

وی اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح را 100 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با اتمام خط انتقال دوم فاضلاب امکان بهره برداری در طرح فاضلاب در نقاط پایگاه های نظامی و نقاط جنوبی شهر بوشهر فراهم می شود و میزان دفع فاضلاب در شبانه روز از 25 هزار متر مکعب به دو برابر افزایش می یابد.

وی اضافه کرد: طرح فاضلاب شهر بوشهر بر اساس جمعیت 250 هزار نفری برای اهالی ساکن بوشهر و 65 هزار نفر برای مراکز نظامی با سرانه 170 لیتر در شبانه روز طراحی شده است.

بهروزی گفت : اکنون 9 ایستگاه پمپاژ فاضلاب در شهر بوشهر وارد مدار شده است و طرح جامع تصفیه خانه که در شش مدول طراحی شده است که تاکنون دو مدول آن افتتاح شده است.

وی با اشاره به اینکه از پساب فاضلاب بوشهر استفاده بهینه نمی شود، گفت: بر اساس بخشنامه وزارت نیرو این پساب برای مصارف توسعه فضای سبز و جنگل کاری کاربرد دارد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه هم اینک 300 لیتر در ثانیه فاضلاب در شهر بوشهر تصفیه و دفع می شود، اظهار داشت: پساب تصفیه خانه فاضلاب بوشهر مطابق با استاندارد ملی است و قابلیت توسعه فضای سبز را دارد.