رئیس جمهوری کشورمان فرهنگ رضوی را پیش درآمد فرهنگ مهدوی دانست و از وزیر ارشاد خواست در توسعه فرهنگ رضوی تلاش کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر، دکتر محمود احمدی نژاد در مراسم اختتامیه  هفتمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) در محل سالن صبای صدا و سیمای مشهد مقدس اظهار داشت: امام تجلی نام خداست، امام زیباترین هدیه خدا به بشریت است ، امام حلقه اتصال هستی با خدای متعال است، امام واسطه فیض الهی است  و راهی برای شناخت خدا جز امام وجود ندارد.

رئیس جمهور بالاترین ماموریت انسان را شناخت امام دانست و افزود: خدا را سپاسگزاریم که جشنواره رضوی با هدف شناخت امام، ترویج امامت و ولایت و ایجاد فرصت برای دلهای ایمانی برگزار شده است. این یک فرصت ارزشمند برای همه دانشمندان و اهل نظر است تا وارد این اقیانوس بیکران شوند و زیبایی های بی پایان امام را در معرض دید دیگران قرار دهند.

احمدی نژاد با بیان اینکه می توان به نقطه ای رسید که کل سال سرشار از نام امام رضا باشد گفت: این جشنواره منحصر به یک گروه و جغرافیا نیست.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید همه بخش های هنری و ادبی کشور فعال شود تصریح کرد: همه هنرمندان بنام امام و در شناخت امام هنر بیافرینند.

وی فرهنگ رضوی را تجلی فرهنگ علوی و نبوی دانست و گفت: فرهنگ رضوی پیش درآمد فرهنگ مهدوی است و این همان چیزی است که بشریت محتاج آن است .

احمدی نژاد از همه خواست که دست به دست هم دهند تا این نیاز اساسی بشر برآورده شود و همچنین از  طراحان، مجریان و شرکت کنندگان این جشنواره و صفار هرندی وزیر ارشاد دولت نهم قدردانی کرد.

وی در پایان از حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست  تا با این نگاه در جهت توسعه فرهنگ رضوی تلاش کند.

گفتنی است در این مراسم از برگزیدگان هفتمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) با اهدا لوح یادبود تجلیل شد.