مشهد - خبرگزاری مهر: امام جمعه مشهد گفت: باید استکبارستیزی به عنوان یک اصل در زندگی دانش آموزان به عنوان نسل نوی انقلاب قرار داشته باشد و استکبارستیزی مهمترین معیار در بصیرت سیاسی آنان باشد.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، آیت الله احمد علم الهدی ظهر چهارشنبه در مراسم یوم الله 13 آبان در مشهد افزود: روز 13 آبان ماه روز دانش آموز به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامگذاری شده بنابراین باید مبارزه با استکبار و یا استکبارستیزی به عنوان یک اصل در زندگی دانش آموزان به عنوان نسل نوی انقلاب قرار داشته باشد و استکبارستیزی مهمترین معیار در بصیرت سیاسی آنان باشد.

امام جمعه مشهد گفت: قبل از اینکه 13 آبان به عنوان روز ملی استکبارستیزی نامگذاری شود روز دانش آموز نام داشت چون در چنین روزی در نقطه اوج مبارزه با نظام ستمشاهی، سینه دانش آموزان بیگناه در دانشگاه تهران آماج گلوله های سفاکان پهلوی قرار گرفت و به شهادت رسیدند.

وی افزود: 13 آبان ثابت کرد که مبارزه با استکبار و روحیه استکبارستیزی در نظام اسلامی همواره یک ارزش و استراتژی مهم است و شعارهای ضد استکباری همواره در جامعه ما نهادینه است.

آیت الله علم الهدی افرود: همچنین ثابت شد که شعارهای مرگ بر آمریکا و شعار ضد استکباری نغمه تعطیل نشدنی ملت مومن و انقلابی و همیشه در صحنه ایران اسلامی است و آمریکا یک دشمن درست نشدنی است و عناد و دشمنی این کشور با ملت ایران سابقه 50 ساله دارد. 

فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی نیز در مراسم 13 آبان ادامه داد: 13 آبان یک اصل و نقطه عطفی در تاریخ استبکار ستیزی ملت مومن و همیشه در صحنه ایران اسلامی است و حضور حماسی دانش آموزان در راهپیمایی 13 آبان ماه برای دوستان انقلاب الهام و امید بخش و برای دشمنان انقلاب ناامید کننده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا احمدی گفت: 13 آبان ثابت می کند که استکبارستیزی جزو جدایی ناپذیر آرمانهای انقلاب و نظام است.