قزوین - خبرگزاری مهر: استاندار قزوین گفت: باید زمینه گفتگو و تبادل آرا در دانشگاهها شکل بگیرد و محور گفتمانهای دانشجویی نیز وصیتنامه سیاسی و الهی امام (ره) باشد.

به گزارش خبرنگار مهر در قزوین، سیدعلی اکبر طاهایی ظهر سه شنبه در جلسه کمیسیون امور دانشجویی که با حضور روسای دانشگاه ها و نمایندگان تشکلهای دانشجویی استان برگزار شد، اظهار داشت: شناسنامه این انقلاب به تعبیر مقام معظم رهبری امام راحل است که اندیشه ها و آرمانهای این معمار بزرگ باید بیش از گذشته در دانشگاه ها و محیطهای دانشجویی مورد اندیشه قرار گیرد.

وی با تاکید برتدوین راهبردهایی برای عملیاتی کردن دیدگاه ها ونقطه نظرات رهبری در دانشگاه ها تصریح کرد: اساتید و تشکل های دانشجویی باید در پی تدوین راهبردهایی برای عملیاتی کردن رهنمودها و پیامهای رهبری باشند چرا که مشکل اصلی جامعه امروز ما فاصله گرفتن از اندیشه ها و کلام رهبری است.

استاندار قزوین افزود: به منظور رفع شبهه از ذهن دانشجویان باید فضای مناظره و تضارب آرا در محیط‌ های دانشجویی و با حضور جریانهای مختلف سیاسی شکل بگیرد تا به تعمیق اندیشه‌ها، افزابش امید و ترویج اخلاق مداری در بین دانشجویان و فضای دانشگاه منجر شود. 

طاهایی با اشاره به تولید علم و راه ‌اندازی جنبش نرم ‌افزاری به عنوان اصلی‌ترین و اولین ماموریت و رسالت دانشگاه‌ها اظهار داشت: علت انحطاط و عقب ماندگی جوامع اسلامی و از جمله ایران از گذشته‌های دور، کم توجهی و فاصله گرفتن از قافله علم و نواندیشی بوده است و امروز به برکت انقلاب اسلامی توانسته ‌ایم اقتدار و عزت ایران را در عرصه‌های علمی و پژوهشی ارتقا بخشیم.

استاندار قزوین با بیان اهمیت و نقش رسانه‌های جمعی به ویژه صدا و سیما در ترویج گفتمان‌های سیاسی و تبادل افکار و سلایق مختلف خاطر نشان کرد: صدا و سیما باید از ظرفیت هنری خود در معرفی و گسترش گفتمان انقلاب اسلامی و انتقال پیام به مخاطب بیش از گذشته استفاده کند و رسالت خود را ارتفای دینداری، اخلاق، آگاهی و امید در بین شهروندان به خوبی ایفا کند.

در این جلسه پس از بیان مطالب و نکات دینی و اخلاقی توسط حجت ‌الاسلام عابدینی نماینده ولی فقیه در دانشگاه بین‌الملل امام خمینی (ره)، آل بویه سرپرست این دانشگاه درسخنانی بر تقویت فضای تعاطی و تضارب آراء رونق بخشیدن به مناظرات و گفتگوهای دانشجویی، عدم استفاده ابزاری از دانشجو توسط جریانات سیاسی و اولویت دادن به تولید و تقویت علم و تحقیقات در دانشگاه‌ها تاکید کرد.

در این جلسه همچنین مرتضی موسی خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با تاکید بر راه اندازی کرسی آزاداندیشی و نقد مناظره در محیطهای دانشگاهی و محافل دانشجویی گفت: دشمن همواره به دنبال آن است که از ناهماهنگیها و تضادهای سیاسی موجود در جامعه سوءاستفاده کند و در همین راستا به دنبال شکل دادن به رفتارهای احساسی و غیر منطقی در محیطهای دانشجویی است لذا دانشجویان باید نسبت به این موضوع حساس باشند و ناخواسته آب به آسیاب دشمن نریزند.

در ادامه این جلسه روسای دانشکاهها و نمایندگان تشکل های دانشجویی استان نقطه نظر و پیشنهادات خود را برای ساماندهی و فعال سازی فضاها و گفتمانهای سیاسی درمحیط های داشنجویی و دانشگاهها  مطرح کردند.

توجه به مسائل فرهنگی دانشجویان، تاکید و ترویج وحدت و همدلی در بین جریانات مختلف دانشجویی، استفاده از ظرفیت و پتانسیل بسیج اساتید، راه اندازی کرسیهای نقد و مناظره، تدوین راهبردهایی در راستای عملیاتی کردن پیام های مقام معظم رهبری و دشمن شناسی از جمله موارد و نکاتی بود که توسط اعضا و حاظرین در جلسه مطرح شد.