یک فروند هواپیمای رژیم صهیونیستی که در ادامه تجاوزات مستمر این رژیم به حریم هوایی لبنان، وارد آسمان این کشور شده بود با پدافند هوایی ارتش لبنان روبرو و وادار به ترک حریم هوایی این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتش لبنان امروز در بیانیه ای اعلام کرد نیروهای ارتش اقدام به شلیک گلوله های ضد هوایی به سوی یک فروند هواپیمای بدون سرنشین دشمن اسرائیلی کردند که بر فراز منطقه جنوبی لبنان پرواز می کرد.

بر اساس این بیانیه، هواپیمای بدون سرنشین رژیم اسرائیل صبح امروز از فراز منطقه بنت جبیل در جنوب در سطح متوسط پرواز می کرد که با پدافند هوایی ارتش لبنان مجبور به افزایش ارتفاع و در نهایت خروج از حریم هوایی لبنان شد.

ارتش لبنان تقریبا هر روز بیانیه هایی درباره تجاوز هواپیماهای رژیم صهیونیستی به حریم هوایی این کشور منتشر می کند.

خاطر نشان می شود پرواز جنگنده های رژیم صهیونیستی بر فراز شهرها و روستاهای لبنان قطعنامه 1701 شورای امنیت را آشکارا نقض می کند. این قطعنامه در آگوست 2006 به جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی علیه لبنان که به پیروزی مقاومت منجر شد پایان داد.

سازمان ملل متحد بارها از رژیم صهیونیستی خواسته است به تجاوزات خود به حاکمیت لبنان پایان دهد، اما این رژیم با بی اعتنایی به این درخواستها همچنان به اقدامات غیرقانونی خود ادامه می دهد.

میشل سلیمان رئیس جمهوری لبنان، صلح مطلوب را مستلزم پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمینهای عربی و بازگشت آوارگان فلسطینی دانسته و بر ضرورت فشار بر این رژیم برای اجرای قطعنامه ها از جمله 1701 و پایان دادن به تجاوزات مستمر  به حریم هوایی لبنان و جاسوسی در این کشور تاکید کرده است.