مردان مسلح ناشناس با حمله به نیروهای دولتی در شمال غرب و جنوب افغانستان 16 تن از آنان را کشتند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، حمله مردان مسلح به دو مقر بازرسی پلیس افغانستان 16 کشته بر جای گذاشت. این افراد در دو حمله جداگانه که در ساعات اولیه امروز (دوشنبه) به مقر نیروهای پلیس افغانستان در شمال غرب و جنوب این کشور روی داد، جان خود را از دست داده اند.

یک مقام استان جنوبی هلمند در این باره گفت سه تن از شبه نظامیان با پوشیدن لباسهای نیروهای دولتی به دو مقر پلیس حمله ور شده و با استفاده از یک خودروی نظامی از محل متواری شده اند.

این در حالی است که کارشناسان از احتمال نفوذ طالبان در بین نیروهای دولتی خبر داده و نسبت به وقوع حملات بیشتر در آینده هشدار می دهند. در عین حال برخی از تحلیلگران این حملات را بعنوان واکنش مخالفان دولت افغانستان به اعلام راهبرد جدید آمریکا در این کشور ارزیابی می کنند.

ماه گذشته نیز یک فرد وابسته به طالبان در جنوب غرب افغانستان در لباس پلیس به روی همقطاران خود آتش گشوده و پیش از کشته شدن جان چهار تن از آنان را گرفت. همچنین اوایل ماه نوامبر یک پلیس افغان طی تیراندازی به سربازان انگلیسی در ولایت هلمند 5 تن از آنان را کشت. 

در آن زمان "محمد اکبر برکزای" والی بگلان این حمله را به گروه شبه نظامی "حزب اسلامی" نسبت داد که بعنوان یک گروه مخالف دولت در منطقه شمال شرق افغانستان فعال است.