مشهد - خبرگزاری مهر: رئیس اداره ارشاد مشهد گفت: 600 اثر از آثار شاعران مشهدی به هفتمین جشنواره شعر رضوی ارسال شد.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، محمد کاظم دبیری ظهر یکشنبه در مراسم تجلیل از برگزیدگان هفتمین جشنواره شعر رضوی افزود: 600 اثر از آثار شاعران مشهدی به جشنواره ارسال شد که از این تعداد در مجموع چهار بخش موضوعی جشنواره، 17 اثر برتر توسط داوران جشنواره برگزیده شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد مشهد گفت: هشت اثر برگزیده در موضوع شعر رضوی برای موضوعات مشهد شهر آئینه ها (هویت مردم و شهر مشهد)، شعر با گویش مشهدی و شعر با موضوع آزاد هر کدام سه اثر برگزیده توسط داوران جشنواره معرفی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: هفتمین جشنواره شعر رضوی مشهد مقدس، تلاش مقدسی است که به پاس برکت وجود این امام رحمت و مهربانی تدارک دیده شده بدیهی است این حرکت فرهنگی قبل از هرچیز، پاسخ به  نیاز معرفت و شناخت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ویژه حضرت امام رضا (ع) که میهمان عزیزتر از جان سرزمین ایران اسلامی است، می باشد.

جواد جعفری افزود: آثار رسیده به هفتمین دوره جشنواره شعر رضوی مشهد نمایانگر بیان ارادت شاعران به ساحت مقدس آن امام همام است.

وی در پاسخ به خواسته شاعران حاضر در جلسه مبنی بر تشکیل کانون شعر ولایی گفت: در صورت نیازسنجی تشکیل چنین کانونی در مشهد، این اداره توانایی تشکیل چنین کانونی را داریم.

در پایان این مراسم از برگزیدگان هفتمین جشنواره شعر رضوی در بخش شعر رضوی تقدیر به عمل آمد و محمد کاظم دبیری برای برگزاری شایسته این جشنواره و امیر برزگر خراسانی به عنوان دبیر این جشنواره لوح یادبود اخذ کردند.