هیئت وزیران با تعیین فتاح فخار و عبدالله مظفری به عنوان اعضای جدید هیئت عالی نظارت بر رسیدگی به تخلفات اداری موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هیئت وزیران در راستای اجرای عدالت و جلوگیری از تخلفات اداری و نظارت بیشتر بر امور اداری و استخدامی کشور با تعیین اعضای جدید هیئت عالی نظارت بر رسیدگی به تخلفات اداری موافقت کرد.

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری و در راستای اجرای ماده (37) اصلاحی آیین نامه اجرایی قانون یاد شده، با تعیین آقایان فتاح فخار و عبدالله مظفری به عنوان اعضای هیئت عالی نظارت بر رسیدگی به تخلفات اداری موافقت کرد.

بر اساس ماده 37 آیین نامه اجرایی قانون رسیدگی به تخلفات اداری "‌هیأت عالی نظارت " - موضوع ماده (22) قانون مذکور مرکب از سه نفر از بین مسئولان هماهنگی دستگاه‌های دولتی به پیشنهاد معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور و تصویب هیئت وزیران و یک نماینده از قوه قضائیه به ریاست معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی تشکیل می‌شود.

بر اساس ماده 22 قانون رسیدگی به تخلفات اداری، "هیئت عالی نظارت " به منظور نظارت بر حسن اجرای قانون مذکور در دستگاه‌های مشمول و برای ایجاد هماهنگی در کادر هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری به ریاست معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور و عضویت یک نفر نماینده رئیس قوه قضاییه و سه نفر از بین نمایندگان وزرا و یا بالاترین مقام سازمان‌های مستقل دولتی تشکیل می‌شود.

"هیئت عالی نظارت " در صورت مشاهده مواردی از قبیل عدم رعایت قانون رسیدگی به تخلفات اداری و مقررات مشابه، اعمال تبعیض در اجرای قانون رسیدگی به تخلفات اداری و مقررات مشابه و کم کاری در امر رسیدگی به تخلفات اداری از سوی هر یک از هیات‌های بدوی یا تجدید نظر دستگاه‌های مزبور، تمام یا بعضی از تصمیمات آنها را ابطال و در صورت تشخیص سهل انگاری در کار هر یک از هیات‌ها، هیات مربوط را منحل می‌کند.

این هیئت همچنین می‌تواند در مورد کلیه احکامی که در اجرای این قانون و مقررات مشابه صادر شده یا می‌شود بررسی و تصمیم بگیرد.