۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۹، ۱۰:۲۵

با تصویب دولت؛

اعضای جدید هیئت عالی نظارت بر رسیدگی به تخلفات اداری تعیین شدند

اعضای جدید هیئت عالی نظارت بر رسیدگی به تخلفات اداری تعیین شدند

هیئت وزیران با تعیین فتاح فخار و عبدالله مظفری به عنوان اعضای جدید هیئت عالی نظارت بر رسیدگی به تخلفات اداری موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هیئت وزیران در راستای اجرای عدالت و جلوگیری از تخلفات اداری و نظارت بیشتر بر امور اداری و استخدامی کشور با تعیین اعضای جدید هیئت عالی نظارت بر رسیدگی به تخلفات اداری موافقت کرد.

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری و در راستای اجرای ماده (37) اصلاحی آیین نامه اجرایی قانون یاد شده، با تعیین آقایان فتاح فخار و عبدالله مظفری به عنوان اعضای هیئت عالی نظارت بر رسیدگی به تخلفات اداری موافقت کرد.

بر اساس ماده 37 آیین نامه اجرایی قانون رسیدگی به تخلفات اداری "‌هیأت عالی نظارت " - موضوع ماده (22) قانون مذکور مرکب از سه نفر از بین مسئولان هماهنگی دستگاه‌های دولتی به پیشنهاد معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور و تصویب هیئت وزیران و یک نماینده از قوه قضائیه به ریاست معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی تشکیل می‌شود.

بر اساس ماده 22 قانون رسیدگی به تخلفات اداری، "هیئت عالی نظارت " به منظور نظارت بر حسن اجرای قانون مذکور در دستگاه‌های مشمول و برای ایجاد هماهنگی در کادر هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری به ریاست معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور و عضویت یک نفر نماینده رئیس قوه قضاییه و سه نفر از بین نمایندگان وزرا و یا بالاترین مقام سازمان‌های مستقل دولتی تشکیل می‌شود.

"هیئت عالی نظارت " در صورت مشاهده مواردی از قبیل عدم رعایت قانون رسیدگی به تخلفات اداری و مقررات مشابه، اعمال تبعیض در اجرای قانون رسیدگی به تخلفات اداری و مقررات مشابه و کم کاری در امر رسیدگی به تخلفات اداری از سوی هر یک از هیات‌های بدوی یا تجدید نظر دستگاه‌های مزبور، تمام یا بعضی از تصمیمات آنها را ابطال و در صورت تشخیص سهل انگاری در کار هر یک از هیات‌ها، هیات مربوط را منحل می‌کند.

این هیئت همچنین می‌تواند در مورد کلیه احکامی که در اجرای این قانون و مقررات مشابه صادر شده یا می‌شود بررسی و تصمیم بگیرد.

کد خبر 1077132

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha