سنندج - خبرگزاری مهر: معاون مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان از مقاوم سازی 20 هزار واحد مسکن روستایی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در سنندج، رضا قادری شامگاه سه شنبه در جلسه شورای تامین مسکن استان کردستان اظهار داشت: از ابتدای آغاز طرح مقاوم سازی مسکن روستایی در کشور، تاکنون بیش از 20 هزار واحد مسکن روستایی در استان کردستان با پرداخت تسهیلات بانکی مقاوم سازی شده است.

وی افزود: از ابتدای اجرایی کردن این طرح در استان کردستان تاکنون بیش از 27 هزار واحد مسکن روستایی به بانک های استان معرفی شده و خوشبختانه بالغ بر 20 هزار واحد به اتمام رسیده و هم اکنون نیز بحث معرفی متقاضیان جدید به بانک های استان برای استفاده از تسهیلات این بخش ادامه دارد.

معاون مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان خاطرنشان کرد: سهمیه استان کردستان برای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی در سال 88 چهار هزار و 500 واحد بوده است که خوشبختانه تاکنون بالغ بر سه هزار و 200 واحد به بانک های عامل استان معرفی شده و عملیات اجرایی دو هزار و 300 واحد نیز آغاز شده است.

قادری بیان داشت: برای جذب سهیمه استان در سال 88 تا پایان شهریور ماه سال جاری فرصت باقی است و امیدواریم که با همکاری و مساعدت لازم از سوی بانک های استان و همچنین مشارکت بیشتر مردم شاهد جذب تمامی سهمیه کردستان در بخش مقاوم سازی مسکن روستایی در سال 88 باشیم.

وی در ادامه به وضعیت چگونگی اجرای طرح مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت اشاره نمود و عنوان کرد: تاکنون از سهمیه سه هزار واحدی مسکن مهر در این شهرها هزار و 860 واحد به بانکهای عامل استان معرفی شده و از این میزان بیش از 700 واحد نیز به مرحله پایان اجرای فنداسیون رسیده است.

معاون مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان در پایان گفت: با توجه به اقدامات و برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال جاری عملیات اجرایی تمامی واحدهای مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر در استان کردستان آغاز خواهد شد.