مشهد - خبرگزاری مهر: رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: برای برخورد قضایی و انتظامی با مظاهر علنی فساد، منافی عفت و بدحجابی خلاء قانونی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، حجت الاسلام حسن شریعتی، ظهر سه شنبه در کمیسیون تخصصی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب افزود: مشکل ما در خصوص مبارزه با تهاجم فرهنگی عزم و اراده ملی و سازماندهی و هماهنگی است که باید تقویت شود.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اولویت قرار دادن کار فرهنگی در برخورد با تهاجم فرهنگی گفت: در مرحله اول برخورد با تهاجم فرهنگی باید کار فرهنگی انجام داد و در مرحله دوم برخورد قضایی و انتظامی البته نباید در هیچکدام افراط و تفریط صورت گیرد و افراط و تفریط در عرصه مقابله فرهنگی و تعقیب قضایی مضمون است.
 
حجت الاسلام شریعتی از تشکیل شعب ویژه جهت برخورد با مظاهر علنی فساد خبر داد و گفت: مجتمع شهید قدوسی در مشهد به جرایم منافی عفت اختصاص دارد و در شهرستانهای بزرگ نیز شعب ویژه تشکیل شده است.
 
وی افزود: با هماهنگی انجام شده شوراهای حل اختلاف شعب ویژه برای مبارزه با بدحجابی تشکیل شده است.
 
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی آمار تذکرهای لسانی اعضای ستاد حفاظت اجتماعی را بالا و چشمگیر دانست و افزود: با تشکیل معاونت حفاظت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم انشاء الله در راستای پنج وظیفه مصوبه 14 دی ماه 84 آیین نامه اجرایی حجاب و عفاف گامهای بلندتر و موثرتری برداشته شود.
 
وی در خصوص اقدامات انجام شده دادگستری گفت: برگزاری مسابقات کتابخوانی و احادیث، ترویج حجاب برتر، تشویق کارمندانی که دارای حجاب برتر هستند،توزیع بسته های فرهنگی به بانوان و زوجهای جوان، اجرای طرح اوقات فراغت با رویکر قرآن و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، برگزاری کلاسهای آموزشی اخلاق، دادن امتیازهای استخدامی و تسهیلات رفاهی در شرایط مساوی به خواهرانی که دارای حجاب برتر می باشند از جمله فعالیتهای کمیسیون حجاب و عفاف دادگستری در سال گذشته بوده است.
 
وی همچنین از تشدید مجازات برای افرادی که مجازات برای آنان بازدارندگی نداشته و تکرار جرم داشته اند خبر داد و افزود: مجازات باید بازدارنده باشد و قانون گذار می تواند تشدید و تخفیف مجازات داشته باشد در صورتی که تخفیف بازدارندگی داشته باشد تخفیف اعمال می شود در صورتی که کسانی که در مبارزه با مظاهر علنی فساد و بدحجابی جرم را تکرار کنند با تشدید مجازات روبرو می شوند.
 
حجت الاسلام شریعتی نظارت همگانی را عامل مهمی در مبارزه با بی حجابی و بد حجابی دانست و  گفت: با ضعیف شدن امر به معروف و نهی از منکر دین مردم ضعیف نیز ضعیف می شود باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر در دستور کار قرار گیرد در مقابله تهاجم فرهنگی تنها دولت مسئول نیست و مردم هم مسئول هستند همان طور که مردم در تهاجم نظامی به میدان آمدند باید در عرسه تهاجم فرهنگی هم به عرصه بیایند.
 
محمود ذوقی، دادستان مشهد در ادامه این جلسه گفت: اقدامات فرهنگی و مقابله با بدحجابی در عرض یکدیگر قرار دارند و در کار باید در کنار هم اجرا شوند، شیوع بدحجابی اثرات کار فرهنگی را از بین می برد باید.
 
وی افزود: در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، نقش آموزش و پرورش خیلی پررنگ و موثر است.
 
دادستان مشهد با اشاره به اطلاعیه و بخشنامه به ادارات و سازمانها در خصوص حجاب و عفاف گفت: دستگاهها و ادارات دولتی باید عفاف و حجاب را در سرلوحه فعالیتهای خود قرار دهند.کار فرهنگی باید از دستگاههای دولتی شروع شود.
 
در این جلسه جواد جعفری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از اقدامات کمیسیون حجاب و عفاف دادگستری تقدیر کرد و گزارشی از فعالیت کمیسیون تخصصی حجاب و عفاف در استان ارائه کرد.
 
وی گفت: این کمیسیون از اولین کمیسیونهایی است که در سطح کشور تشکیل شد، لازمه زندگی در شهر امام رضا(ع) و پایتخت معنوی ایجاب می کند که ترویج حجاب و عفاف در اولویت قرار گیرد حجاب و عفاف از موضوعات بسیار مهم برای دستگاهها است و هم اکنون 26 دستگاه در استان خراسان کمیسیون حجاب و عفاف را تشکیل داده اند و در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اقدامات خوبی انجام داده اند.