سنندج - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان کردستان جهاد اقتصادی را زیرساخت اصلی توسعه و پیشرفت کشور عنوان کرد و گفت: مشارکت عمومی برای تحقق این مهم در جامعه یک نیاز لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر در سنندج، حجت الاسلام سید محمد حسینی شاهرودی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اداری استان کردستان، اظهار داشت: جهاد اقتصادی زیرساخت اصلی توسعه در کشور به شمار می رود و به همین دلیل لازم است که مشارکت و همکاری عمومی برای تحقق این مهم صورت گیرد.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری با نامگذاری امسال به عنوان جهاد اقتصادی به یکی از نیازهای اصلی کشور که همان نهادینه کردن عدالت اجتماعی است، تاکید کردند و امروز بر همگان از مدیر دولتی تا اقشار مختلف مردم در جامعه واجب است که در این حوزه تلاش کرده تا با تحقق علمی این مهم شاهد رفع نواقص و کاستی های کشور در حوزه اقتصادی باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان و مسئول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: توسعه همه جانبه در کشور وابستگی جدی به مباحث اقتصادی دارد و البته باید برای توسعه و جهاد اقتصادی در کشور به دیگر حوزه ها از جمله مباحث فرهنگی و اجتماعی هم بی تفاوت نباشیم چرا که در بعضی از شرایط می توان با توسعه فرهنگی به جهاد اقتصادی رسید.

وی با اشاره به لزوم کاربردی کردن شعار جهاد اقتصادی در استان کردستان گفت: در استان کردستان باید از برخورد شعارگونه این با مهم به صورت جدی پرهیز کرد، بنابراین باید برای تحقق جهاد اقتصادی مشارکت و همکاری جمعی را در بین مردم و مسئولان ایجاد کرد.

حجت الاسلام حسینی شاهرودی افزود: جهاد اقتصادی در استان کردستان باید مبتنی بر تولید باشد چرا که این استان ظرفیت های مغفول مانده بسیاری در بخشهای تولید دارد که می توان با شناسایی و بهره برداری از آنها نه تنها شعار جهاد اقتصادی را محقق کرد بلکه زمینه های لازم برای ارتقاء جایگاه این استان در سطح کشور را نیز فراهم کرد.

وی بر ایجاد اشتغال پایدار و به کارگیری نیروهای توانمند در تمامی عرصه ها در استان کردستان تاکید کرد و گفت: توزیع مناسب اعتبارات و تلاش بیشتر دستگاه های دولتی برای ایجاد فرصت های مناسب شغلی در استان کردستان طی سال جاری یکی از نیازهای ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزایش سرمایه گذاری های بخشهای خصوصی در این استان را ضروری عنوان کرد و افزود: رفع موانع پیش روی سرمایه گذاری در استان کردستان و تلاش جدی تر دستگاه های دولتی باید در سال جاری مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که در سال جهاد اقتصادی و با یک همت عمومی و جمعی بخش زیادی از موانع برداشته و برای رفع کاستی های استان کردستان اقدامات و برنامه های مناسبی اجرایی شود.