پیشوا - خبرگزاری مهر: مدیرحوزه علمیه خواهران پیشوا اظهارداشت: اولویت اول امور فرهنگی باید خانواده و آموزش مادران باشد که این آموزشها هم می تواند از طریق کانونهای مساجد و هم از طریق آموزش و پرورش ارائه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حاجیه خانم جنیدی روز پنجشنبه در اولین نشست کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر پیشوا افزود:  نقش مادران در ایجاد حیا و کرامت انسانی، نقشی بی بدیل است و باید روی مادران سرمایه گذاری شود.

وی ادامه داد: از لحاظ روانشناسی اثبات شده که 10 درصد محیط، سازنده فرزند است و 90 درصد آن، نقش مادران است که متأسفانه مادران، به دلیل سطح سواد پایینی که دارند، انگیزه کمتری نسبت به دین و اعتقادات دینی دارند و به همین دلیل، نمی توانند فرزندانشان را دراین زمینه تأمین کنند.

وی تأکید کرد: همین امر سبب شده که فرزندان بر مادران مسلط شوند و مادران گمان می کنند که این نوع رفتارها، نوعی تمدن و ارتقا برای فرزندان است.

این کارشناس امور مذهبی بیان داشت: ما باید خانواده ها را از تزلزل نجات دهیم، وقتی خانواده که یک اجتماع کوچک است، سالم شد، می توان اجتماع و محیط را سالم سازی کرد، اما اگر خانواده ناسالم باشد، اجتماع نیز واکسینه نمی شود.

وی اضافه کرد: فرهنگ حجاب، باید ابتدا ا ز کارمندهای ادارات آغاز شود و آقا و خانم هم ندارد؛ کسانی که در رأس مسئولیتها و مدیریتها هستند، اگر رعایت حجاب داشته و تعهد کاری داشته باشند و بتوانند اعتماد و اعتقاد دینی خودشان را بالا ببرند و سطح آموزش اعتقادی و دینی کارمندان ارتقا یابد، بسیاری از معضلات حل می شود.

جنیدی اظهار داشت: تحقیقها و پژوهشهای دینی و اعتقادی در میان کارمندان ادارات نیز می تواند راهگشا باشد و جامعه را به سوی بهینه شدن فرهنگ،سوق دهد.

امر به معروف چهره به چهره فراموش شده است

مدیر حوزه علمیه خواهران پیشوا ادامه داد: متأسفانه امر به معروف چهره به چهره فراموش شده که یکی از معضلات بزرگ در جامعه نیز شده است.

وی تأکید کرد: اگر همه ما خود را موظف به امر به معروف بدانیم، جامعه به سمت ارتقای فرهنگی و تعالی اجتماعی خواهد رفت؛ جوان ما مقصرنیست، این خانواده است که فرهنگ دینی را به جوانش نداده است، این امر به معروف است که کمی کمرنگ شده است.

جنیدی افزود: وقتی ظرف جوان در خانواده پرنشد و به او خوراک معنوی در خانواده نرسید، دیگری می آید و ظرف اورا پر می کند تا اینترنت و ماهواره و....جایگزین آموزه های اعتقادی خانواده شود.