اهواز - خبرگزاری مهر: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: 121 شاعر داخلی و خارجی در جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی استان خوزستان شرکت می کنند.

حجت الاسلام سید لطف الله سپهر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه 121 شاعر ایرانی و خارجی در دومین جشنواره بین المللی شعر رضوی استان خوزستان به رقابت می پردازند، اظهار داشت: 233 اثر از شاعران با محوریت امام رضا (ع) برای ارزیابی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

وی با بیان این که 12 اثر رسیده مربوط به شاعرانی از بغداد و نجف اشرف است، عنوان کرد: استانهای خراسان رضوی، کرمانشاه، لرستان، قم و همدان بیشترین متقاضی شرکت در این جشنواره بوده و آثار ارزشمندی نیز ارائه کرده اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به افزایش شرکت کنندگان در جشنواره امسال، گفت: امسال به لحاظ شرکت کنندگان 40 درصد و آثار 24 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته ایم.

حجت الاسلام سپهر افزود: آثار رسیده از سوی شاعران در دو بخش، نخست اشعار کلاسیک (فصیح عربی) و اشعار شعبی‌(منطقه ای) است که عمدتا با موضوع سیره و زندگی امام رضا (ع)، مناقب و صفات امام رضا ‌(ع)، کرامتها و فضیلتها و جلوه های فرهنگ رضوی سروده شده است.

وی با بیان اینکه کار داوری آثار هفته اول مهرماه به پایان می رسد، اظهار داشت: در مجموع هشت نفر با رای هیئت داوران برگزیده شده و جوایز ارزنده ای چون کمک هزینه سفر به عمره مفرده، عتبات عالیات و مشهد مقدس دریافت می کنند.

وی تصریح کرد: دومین جشنواره شعر رضوی به زبان عربی 12 و 13 مهرماه برگزار می‌شود و در بخش جنبی این جشنواره در کنار برگزاری نشستهای شعرخوانی، از 15 مقاله پژوهشی ارائه شده به دبیرخانه، سه مقاله برگزیده قرائت خواهد شد.

مدیرکل ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: سه نفر از برگزیدگان بخشهای شعر کلاسیک و اشعار محلی به مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی امام رضا (ع) اعزام خواهند شد.

جشنواه بین المللی شعر رضوی به زبان عربی از سال گذشته در جوار مقبره شاعر اهل بیت(ع) دعبل خزاعی در شهرستان شوش آغاز شد که امسال مراسم اختتامیه آن 13 مهرماه در این محل برگزار خواهد شد.