حجت الاسلام اعرافي در نشست علمي جنبش نرم‌افزاري، خطاب به طلاب جوان گفت: شما با همت و بصيرت خود، آينده حوزه را رقم مي‌زنيد.

به گزارش گروه دين وانديشه "مهر" به نقل از پايگاه اطلاع رساني رسا، حجت الاسلام اعرافي، رئيس مؤسسه پژوهشي حوزه و دانشگاه، در نشست علمي جنبش نرم‌ افزاري كه در مدرسه علميه المهدي (عج) برگزار شد، مطالعه تاريخ پرافتخار حوزه و بررسي تأثيرگذاري آن در جامعه و شكل‌گيري شخصيت‌هاي گذشته را موجب نشاط و اميدواري طلاب برشمرد.

وي به نقش علماي شيعه در توليد علم و حركت تكاملي حوزه‌هاي علميه اشاره كرد و همراه بودن علم با اخلاق و معنويت را از امتيازات بزرگ حوزه عنوان كرد.

حجت الاسلام  اعرافي خطاب به طلاب جوان گفت : شما آينده حوزه را با همت و بصيرتتان رقم مي‌زنيد. در وقت نشاط و جواني جايگاه خود را در حوزه بشناسيد و بدانيد در مسير ارزشمندي قرار گرفته‌ايد كه اين امر باعث اميد و عزم شما خواهد شد.

رئيس مؤسسه پژوهشي حوزه و دانشگاه، با تأكيد بر لزوم جديت طلاب در راه توليد علم گفت : توليد علم مراتبي دارد؛ فهم و دقت در نظريات موجود، ارائه يك گزاره و قضيه تازه بر دفتر هر علم و ايجاد تحول جدي و جديد در علم، مانند كاري كه شيخ انصاري در فقه و ملاصدرا در فلسفه انجام دادند، از مراتب توليد علم است ‌و بالاتر از همه اينها، ايجاد دگرگوني و تحول در منطق و روش يك علم است.

حجت الاسلام  اعرافي افزود: به دليل آسيب‌هايي كه حوزه‌ها و دانشگاه‌ها را تهديد مي‌كند و نيازهايي كه امروز در برابر ما قرار گرفته است و گسترش علوم به خصوص علوم انساني كه رابطه ويژه ‌اي با علوم اسلامي دارد، ضرورت توليد علم بيش از پيش احساس مي‌شود.