۹ دی ۱۳۸۳، ۱۳:۴۹

حجت الاسلام اعرافي : طلاب جوان با همت و بصيرت، آينده حوزه را رقم مي‌زنند

حجت الاسلام اعرافي در نشست علمي جنبش نرم‌افزاري، خطاب به طلاب جوان گفت: شما با همت و بصيرت خود، آينده حوزه را رقم مي‌زنيد.

به گزارش گروه دين وانديشه "مهر" به نقل از پايگاه اطلاع رساني رسا، حجت الاسلام اعرافي، رئيس مؤسسه پژوهشي حوزه و دانشگاه، در نشست علمي جنبش نرم‌ افزاري كه در مدرسه علميه المهدي (عج) برگزار شد، مطالعه تاريخ پرافتخار حوزه و بررسي تأثيرگذاري آن در جامعه و شكل‌گيري شخصيت‌هاي گذشته را موجب نشاط و اميدواري طلاب برشمرد.

وي به نقش علماي شيعه در توليد علم و حركت تكاملي حوزه‌هاي علميه اشاره كرد و همراه بودن علم با اخلاق و معنويت را از امتيازات بزرگ حوزه عنوان كرد.

حجت الاسلام  اعرافي خطاب به طلاب جوان گفت : شما آينده حوزه را با همت و بصيرتتان رقم مي‌زنيد. در وقت نشاط و جواني جايگاه خود را در حوزه بشناسيد و بدانيد در مسير ارزشمندي قرار گرفته‌ايد كه اين امر باعث اميد و عزم شما خواهد شد.

رئيس مؤسسه پژوهشي حوزه و دانشگاه، با تأكيد بر لزوم جديت طلاب در راه توليد علم گفت : توليد علم مراتبي دارد؛ فهم و دقت در نظريات موجود، ارائه يك گزاره و قضيه تازه بر دفتر هر علم و ايجاد تحول جدي و جديد در علم، مانند كاري كه شيخ انصاري در فقه و ملاصدرا در فلسفه انجام دادند، از مراتب توليد علم است ‌و بالاتر از همه اينها، ايجاد دگرگوني و تحول در منطق و روش يك علم است.

حجت الاسلام  اعرافي افزود: به دليل آسيب‌هايي كه حوزه‌ها و دانشگاه‌ها را تهديد مي‌كند و نيازهايي كه امروز در برابر ما قرار گرفته است و گسترش علوم به خصوص علوم انساني كه رابطه ويژه ‌اي با علوم اسلامي دارد، ضرورت توليد علم بيش از پيش احساس مي‌شود.

 

کد خبر 143549

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha