گناباد - خبرگزاری مهر: کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی گناباد گفت: کرسی‌های تلاوت توسط قاریان برتر خراسان رضوی بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در این شهرستان برگزار می شود.

رضا نیک روش در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: در شهرستان گناباد طرح تلاوت نور شب‌های دوشنبه در محل مسجد جامع و مصلای امام خمینی(ره) این شهرستان به‌صورت ثابت و شب‌های پنج‌شنبه به‌صورت سیار در مساجد مختلف گناباد برگزار می‌شود.

نیک‏روش با بیان اینکه در ابتدای جلسه یک نفر از قاریان ممتاز شهرستان آیاتی از قرآن را با صدای زیبا قرائت می‌کنند، افزود: این طرح توسط سازمان دارالقرآن الکریم در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد کرسی‌های تلاوت در سراسر میهن اسلامی و برگزاری محافل تلاوت و استماع کلام‌الله مجید و معطرشدن فضای قرآنی کشور به عطر تلاوت و صوت قرآن کریم طراحی شده است.

وی افزود: در قالب این طرح ادارات‌کل تبلیغات اسلامی در بیش از 150 مسجد سراسر کشور از 10شهریورماه تا پایان سال جاری هر مسجد، هفته‌ای یک کرسی تلاوت برگزار می‌‌کنند.

نیک‏روش گفت: اجرای کرسی‌ها شامل تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط قاریان برتر استان بعد از اقامه نماز مغرب و عشا است.

وی افزود: قبل از شروع تلاوت خلاصه‌ای از نکات مطروحه در آیات مورد تلاوت توسط قاری برای حاضران در مراسم بیان می‌شود و امام جمعه گناباد نکات مهم آیات را یه سمع و نظر شرکت‌کنندگان می‌رساند.

نیک روش تصریح کرد: در این طرح بر اساس ویژگی‌های مورد انتظار سازمان دارالقرآن‌الکریم در افق سال 1404 هجری شمسی براساس سند راهبردی سازمان و همچنین جهت تثبیت نظامی جامع در برگزاری محافل قرآنی در سراسر کشور اقدام به برگزاری طرح کرسی‌های تلاوت در سراسر کشور کرده است.