۹ آبان ۱۳۹۰، ۱۲:۱۸

نیک روش در گفتگو با مهر :

کرسی‌های تلاوت توسط قاریان برتر خراسان رضوی در گناباد برگزار می شود

کرسی‌های تلاوت توسط قاریان برتر خراسان رضوی در گناباد برگزار می شود

گناباد - خبرگزاری مهر: کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی گناباد گفت: کرسی‌های تلاوت توسط قاریان برتر خراسان رضوی بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در این شهرستان برگزار می شود.

رضا نیک روش در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: در شهرستان گناباد طرح تلاوت نور شب‌های دوشنبه در محل مسجد جامع و مصلای امام خمینی(ره) این شهرستان به‌صورت ثابت و شب‌های پنج‌شنبه به‌صورت سیار در مساجد مختلف گناباد برگزار می‌شود.

نیک‏روش با بیان اینکه در ابتدای جلسه یک نفر از قاریان ممتاز شهرستان آیاتی از قرآن را با صدای زیبا قرائت می‌کنند، افزود: این طرح توسط سازمان دارالقرآن الکریم در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد کرسی‌های تلاوت در سراسر میهن اسلامی و برگزاری محافل تلاوت و استماع کلام‌الله مجید و معطرشدن فضای قرآنی کشور به عطر تلاوت و صوت قرآن کریم طراحی شده است.

وی افزود: در قالب این طرح ادارات‌کل تبلیغات اسلامی در بیش از 150 مسجد سراسر کشور از 10شهریورماه تا پایان سال جاری هر مسجد، هفته‌ای یک کرسی تلاوت برگزار می‌‌کنند.

نیک‏روش گفت: اجرای کرسی‌ها شامل تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط قاریان برتر استان بعد از اقامه نماز مغرب و عشا است.

وی افزود: قبل از شروع تلاوت خلاصه‌ای از نکات مطروحه در آیات مورد تلاوت توسط قاری برای حاضران در مراسم بیان می‌شود و امام جمعه گناباد نکات مهم آیات را یه سمع و نظر شرکت‌کنندگان می‌رساند.

نیک روش تصریح کرد: در این طرح بر اساس ویژگی‌های مورد انتظار سازمان دارالقرآن‌الکریم در افق سال 1404 هجری شمسی براساس سند راهبردی سازمان و همچنین جهت تثبیت نظامی جامع در برگزاری محافل قرآنی در سراسر کشور اقدام به برگزاری طرح کرسی‌های تلاوت در سراسر کشور کرده است.

کد خبر 1448277

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha