اردبیل – خبرگزاری مهر: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به آغاز فصل تخم ریزی و زاد آوری پرندگان و پستانداران وحشی نسبت به ایجاد مزاحمت و تاثیر منفی گذاشتن به زادآوری حیات وحش هشدار داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی حمیدی ظهر یکشنبه در جریان بازدید از برخی زیستگاههای بعضی حیوانات در استان عنوان کرد: در این فصل از سال تیراندازی غیرمجاز، تردد و ایجاد آلودگی صوتی و تخریب پوشش گیاهی در مناطق تحت حفاظت غیر قانونی است.

به گفته وی با آغاز فصل تخم ریزی و زادآوری پرندگان و جانوران، از نیمه دوم فروردین تا آخر خرداد ماه زمان حساس تخم گذاری و زاد آوری پرندگان وحشی و پستانداران است که ایجاد هر گونه استرس های محیطی تاثیر شدیدی در زاد آوری حیات وحش دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل خواستار همکاری مردم و دوستداران حیات وحش با طرحهای حفاظتی محیط زیست در فصل زادآوری حیات وحش شد.

زادآوری حیات وحش در معرض تهدید

 حمیدی افزود: جمعیت پرندگانی همچون قرقاول، کبک دری، اردک سرسفید و پرندگان شکاری و پستاندارانی همچون قوچ و میش، آهو و مارال در معرض تهدید بوده و تخریب پوشش گیاهی در زیستگاه می تواند جمعیت زاد آوری حیات وحش را به شدت تحت تاثیر منفی قرار می دهد.

وی از گشت ویژه یگان حفاظت در مناطق حساس و زاد آوری حفاظت شده استان خبر داد و از علاقمندان و دوستداران خواست در صورت مشاهده تخلف موارد را به ماموران محیط زیست ادارات و پاسگاههای محیط بانی استان اطلاع دهند.