همدان - خبرگزاری مهر: مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان گفت: تجهیزات شهربازی‌های غیر استاندارد در همدان پلمب می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد تیموری اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن فصل تابستان و افزایش استفاده از مجموعه‌های تفریحی توسط کودکان و نوجوانان، بازرسی و بررسی وضعیت ایمنی تجهیزات منصوبه در شهربازی‌های استان در دستور کار اداره‌کل استاندارد استان همدان قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد و به منظور تأمین ایمنی و سلامتی مصرف‌کنندگان، اجرای استانداردهای ملی شماره 6436 و 6437 که ویژگی‌های تجهیزات شهربازی را تعیین کرده در کشور اجباری شده است.

مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان همدان ادامه داد: در سال گذشته از شهربازی‌های همدان در پارک مردم ، ملایر و رزن بازرسی‌هایی صورت گرفته که با توجه به بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد برخی از تجهیزات موجود در این شهربازی‌های غیر استاندارد و دارای نقص است.

وی تأکید کرد: اخطارهای لازم برای رفع نواقص و اصلاح آنها به شهرداری‌ها داده شده و تأکید شده تا زمان رفع این نواقص استفاده از این تجهیزات غیر مجاز بوده و مسئولیت تمام حوادث و عواقب حقوقی ناشی از بهره‌برداری از تجهیزات شهربازی غیر استاندارد متوجه آنها خواهد بود.

تیموری گفت: در بازرسی‌های انجام شده از این تجهیزات برخی نواقص اعلام شده همچنان مشهود است که در حال انجام اقدامات لازم به منظور پلمب این شهربازی‌ها هستیم.