ابرکوه - خبرگزاری مهر: مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه از برپایی 55 کلاس قرآنی همچنین آغاز نخستین جشنواره قرآنی خانواده خبر داد.

غلامرضا زارع در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار اشت: دوره های قرآنی یاد شده در زمینه های روخوانی، روانخوانی، فصیح خوانی، قرائت سطح 5، مفاهیم سطوح یک تا چهار، تربیت معلم روخوانی و مفاهیم قرآن کریم، کلاس های تفسیر نسیم حیات 20 و 21، حفظ کل و حفظ جزء 30 برگزار خواهد شد.

وی افزود: برگزاری محافل قرآنی و کرسی های تلاوت از دیگر برنامه های قرآنی این اداره در دست اجراست.

زارع یادآور شد: همه ساله در سطح شهرستان طرح های قرآنی در سطح وسیع و با هدف ریشه کن کردن بیسوادی قرآنی توسط دو موسسه و هشت خانه قرآنی و تحت نظارت اداره تبلیغات اسلامی برگزار می شود.

وی همچنین از آغاز طرح جشنواره قرآنی خانواده در ابرکوه خبر داد و افزود: این برنامه از سوی اداره تبلیغات اسلامی با همکاری موسسه طه کوثر و به منظور نمایاندن اهمیت، جایگاه و نقش خانواده ها در آموزش و تربیت صحیح فرزندان با به کار گیری آموزه های قرآنی آغاز شده است.

زارع در نشریح این برنامه گفت: این جشنواره برای اولین بار و از سوره مبارک لقمان و در بین خانواده های دو تا پنج نفره برگزار خواهد شد.

زارع افزود: شرکت کنندگان در این جشنواره پس از شرکت در آزمون مرحله شهرستانی و کسب امتیاز لازم، برای رقابت و شرکت در آزمون نهایی به استان اعزام می شوند.

وی تصریح کرد: مرحله شهرستانی طرح در رشته های قرائت و تفسیر سوره لقمان و دانستنی های قرآن برگزارمی شود و در مرحله استانی خانواده های برتر باید در رشته های روانخوانی، تفسیر و حفظ سوره مبارک لقمان و دانستنی های قرآن شرکت کنند. زارع علاقه مندان خواست که برای ثبت نام در این طرح تا 10 تیرماه به اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه مراجعه کنند.