بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: تاکنون اجرای طرح هادی در 180 روستای بالای 20 خانوار استان به پایان رسیده است.

علی محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از میان 718 روستای بالای 20 خانوار خراسان شمالی تاکنون مطالعات طرح هادی برای 513 روستا انجام شده و در بخش اجرا نیز طرح هادی 180 روستا به اتمام رسیده است.

وی افزود: بر این اساس میانگین اجرای طرح هادی در خراسان شمالی حدود 26 درصد برآورد شده و با توجه به میانگین 30 درصدی کشور در اجرای طرح هادی، استان از این نظر از میانگین کشوری فاصله دارد.

محمدی این فاصله را به علت کمبود اعتبارات و تخصیص نیافتن بودجه ذکر کرد و افزود: در صورت تخصیص به موقع اعتبارات اجرای طرح هادی در روستاهای خراسان شمالی به سرعت بیشتری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون مطالعات طرح هادی برای 513 روستای بالای 20 خانوار استان انجام شده است، تصریح کرد: میانگین انجام مطالعات طرح هادی در کشور 65 درصد است.

این مسئول میانگین انجام مطالعات طرح هادی در خراسان شمالی را 75 درصد اعلام کرد و افزود: بر این اساس استان از نظر این شاخصه از میانگین کشوری جلوتر است.

وی در ادامه طرح هادی را برنامه‌ای عمرانی برای توسعه‌ی فیزیکی و روان ساری زندگی روستاییان، بهبود محیط زیست و مسکن، اجرای خیابان، میادین، پیاده رو و... ذکر و اظهار داشت: این نهاد تلاش می‌کند با اجرای طرح هادی، روستاها را به سمت تولید و سازندگی بیشتر و نیز تکمیل زیرساخت‌های توسعه سوق دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی این توسعه و سازندگی را یکی از علل تبدیل شدن برخی روستاها به شهر، پس از اجرای طرح هادی دانست و تصریح کرد: روستاهای ایور و درق در شهرستان گرمه، روستای شوقان در شهرستان جاجرم، روستاهای پیش قلعه و قاضی در شهرستان مانه و سملقان و روستای حصار گرمخان در شهرستان بجنورد بعد از اجرای طرح هادی به شهر ارتقاء یافته‌اند.