شیراز - خبرگزاری مهر: مدرس حوزه علمیه گفت: انسان مومن با خدا و با ایمان هیچگاه با دشمن خدا و رسول او دوستی نمی کند.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام مجتبی مصباح یزدی چهارشنبه شب در همایش لبیک یا رسول الله تصریح کرد: متاسفانه این عادت دشمنان هیچگاه تغییر نخواهد کرد و آنان از گذشته تاکنون همواره توهین به مقدسات مسلمانان را در دستور کار خود قرار داده اند.

وی افزود: متاسفانه برخی از افراد فکر می کنند با صحبت کردن و دوست شدن با این دشمنان می توانند آنها را آرام کنند در حالی که هیچگاه نباید با دشمن رسول خدا رابطه دوستی برقرار کرد و قرآن کریم نیز در این راستا هشدارهای لازم را داده است.

فرزند آیت الله مصباح یزدی یادآور شد: نباید تصور کنیم که دوستی با دشمنان خدا باعث می شود آنها از اعمال و رفتار خود دست بردارند و این گونه برخوردها را کنار بگذارند.

وی با بیان اینکه اهانت به پیامبر اسلام تنها به دلیل تقدس زدایی از سوی دشمنان صورت می گیرد افزود: علاوه بر دلایل سیاسی و منطقه ای که ممکن است برای گسترش و ارائه این فیلم وجود داشته باشد مهمترین دلیل اهانت به پیامبر اسلام تقدس زدایی و از بین بردن حرمت مقدسات است.

حجت الاسلام مصباح یزدی اظهار داشت: بالاترین مقدسات اسطوره های دین هستند که حفظ حرمت آنها بر همه چیز لازم تر و واجب تر است و دشمنان نیز که این مسائل را می دانند به سمت توهین به مقدسات مسلمانان حرکت می کنند.

وی افزود: دشمنی با اسلام از طریق دشمنی با آرمانها و مقدسات انجام می شود که البته این حرکت، حرکت جدید و نوینی نیست و بارها با شکست مواجه شده است.

فرزند آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر اینکه باید علاقه به رسول خدا را علنی و کاملا واضح بیان کرد گفت: همانگونه که دشمنان اسلام اهانت و توهین را به صورت علنی انجام می دهند دوستداران رسول خدا نیز باید شفاف و روشن محبت را به رسول خدا نشان دهند نه اینکه در خانه بنشینند و از توهین به رسول خدا ابراز ناراحتی کنند.

مدرس حوزه علمیه تصریح کرد: این حرکت یک حرکت ادامه دار است و از زمانی که سلمان رشدی بحث اهانت به مقدسات را شروع کرد این بحث تا به امروز ادامه دارد.

وی افزود: محبت خدا و رسول خدا باید بر همه چیز اولویت داشته باشد و به طور حتم مسلمانان در مقابل توهین کنندگان به پیامبر خدا کوتاه نخواهند آمد.

حجت الاسلام مصباح یزدی یادآور شد: مهمترین نعمتی که خداوند نصیب انسانها کرده هدایت است که این نعمت از طریق انبیای الهی برای به تکامل رسیدن ارائه شده است.