۱۹ مهر ۱۳۹۱، ۲۰:۳۶

حجت الاسلام مصباح یزدی:

انسان مومن با دشمنان خدا دوستی نمی کند

شیراز - خبرگزاری مهر: مدرس حوزه علمیه گفت: انسان مومن با خدا و با ایمان هیچگاه با دشمن خدا و رسول او دوستی نمی کند.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام مجتبی مصباح یزدی چهارشنبه شب در همایش لبیک یا رسول الله تصریح کرد: متاسفانه این عادت دشمنان هیچگاه تغییر نخواهد کرد و آنان از گذشته تاکنون همواره توهین به مقدسات مسلمانان را در دستور کار خود قرار داده اند.

وی افزود: متاسفانه برخی از افراد فکر می کنند با صحبت کردن و دوست شدن با این دشمنان می توانند آنها را آرام کنند در حالی که هیچگاه نباید با دشمن رسول خدا رابطه دوستی برقرار کرد و قرآن کریم نیز در این راستا هشدارهای لازم را داده است.

فرزند آیت الله مصباح یزدی یادآور شد: نباید تصور کنیم که دوستی با دشمنان خدا باعث می شود آنها از اعمال و رفتار خود دست بردارند و این گونه برخوردها را کنار بگذارند.

وی با بیان اینکه اهانت به پیامبر اسلام تنها به دلیل تقدس زدایی از سوی دشمنان صورت می گیرد افزود: علاوه بر دلایل سیاسی و منطقه ای که ممکن است برای گسترش و ارائه این فیلم وجود داشته باشد مهمترین دلیل اهانت به پیامبر اسلام تقدس زدایی و از بین بردن حرمت مقدسات است.

حجت الاسلام مصباح یزدی اظهار داشت: بالاترین مقدسات اسطوره های دین هستند که حفظ حرمت آنها بر همه چیز لازم تر و واجب تر است و دشمنان نیز که این مسائل را می دانند به سمت توهین به مقدسات مسلمانان حرکت می کنند.

وی افزود: دشمنی با اسلام از طریق دشمنی با آرمانها و مقدسات انجام می شود که البته این حرکت، حرکت جدید و نوینی نیست و بارها با شکست مواجه شده است.

فرزند آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر اینکه باید علاقه به رسول خدا را علنی و کاملا واضح بیان کرد گفت: همانگونه که دشمنان اسلام اهانت و توهین را به صورت علنی انجام می دهند دوستداران رسول خدا نیز باید شفاف و روشن محبت را به رسول خدا نشان دهند نه اینکه در خانه بنشینند و از توهین به رسول خدا ابراز ناراحتی کنند.

مدرس حوزه علمیه تصریح کرد: این حرکت یک حرکت ادامه دار است و از زمانی که سلمان رشدی بحث اهانت به مقدسات را شروع کرد این بحث تا به امروز ادامه دارد.

وی افزود: محبت خدا و رسول خدا باید بر همه چیز اولویت داشته باشد و به طور حتم مسلمانان در مقابل توهین کنندگان به پیامبر خدا کوتاه نخواهند آمد.

حجت الاسلام مصباح یزدی یادآور شد: مهمترین نعمتی که خداوند نصیب انسانها کرده هدایت است که این نعمت از طریق انبیای الهی برای به تکامل رسیدن ارائه شده است.

کد خبر 1717191

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha