بجنورد - خبرگزاری مهر: رئیس هیئت جودوی خراسان شمالی گفت: تیم جودوی استان برای نخستین بار در رقابت های قهرمانی بزرگسالان کشور، به مقام قهرمانی دست یافت.

کوروش خسرویار در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان کرد: مسابقات جودوی قهرمانی بزرگسالان کشور و انتخابی تیم ملی، عصر چهارشنبه با قهرمانی تیم خراسان شمالی به پایان رسید.

وی با بیان اینکه پیش از این و در طول تاریخ رقابت های جودوی قهرمانی کشور، خراسان شمالی در رده های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان به مقام قهرمانی رسیده بود و همچنین در رده سنی بزرگسالان نیز چندین مقام دومی و سومی بدست آورده بود، اظهار داشت: با این وجود تاکنون خراسان شمالی در مسابقات جودوی رده سنی بزرگسالان به مقام قهرمانی کشور دست نیافته بود و این برای نخستین بار است که تیم استان در مسابقات جودوی قهرمانی کشور در رده سنی بزرگسالان بر روی سکوی قهرمانی قرار می گیرد.

خسرویار افزود: در این مسابقات خراسان شمالی با کسب دو مدال طلا توسط بهزاد وحدانی و الیاس علی اکبری در اوزان 60 و 73 کیلوگرم و نیز کسب مدال برنز توسط علی محمدنیا در وزن 90 کیلوگرم موفق شد بالاتر از تیم های تهران و ایلام به مقام قهرمانی این دوره از رقابت ها دست یابد.

به گفته وی این سه ورزشکار که پیش از این نیز در ترکیب تیم ملی کشور حضور داشتند، با کسب این مقام ها، به اردوی تیم بزرگسالان جودو برای شرکت در رقابت های جهانی جایزه بزرگ( گراند اسلم) و مسابقات بزرگسالان آسیا که فرودین ماه سال آینده در ابوظبی امارات برگزار می شود، دعوت شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم هفت نفره خراسان شمالی در مسابقات قهرمانی کشور جودو رده سنی بزرگسالان، با مربیگری یونس کریمان و سرپرستی رضا مهنان شرکت کرده بود.

اعضای تیم خراسان شمالی را در این مسابقات در وزن 60 کیلوگرم بهزاد وحدانی، در 66 کیلو مهدی دلیریان، در 73 کیلو الیاس علی اکبری، در 81 کیلو هادی قدیمی، در 90 کیلو علی محمدنیا، در 100 کیلو سعید وافری و در وزن 100+ کیلوگرم علی بیدل تشکیل داده بودند.

مسابقات قهرمانی جودوی بزرگسالان کشور 24 آبان ماه به مدت یک روز به میزبانی تهران و در محل سالن شهید افراسیابی مجموعه ورزشی شهید شیرودی برگزار شد و در پایان آن نفرات برتر هر وزن به تیم ملی دعوت شدند.

جودوکاران تیم ملی تا پایان سال جاری میلادی، فرصت حضور در چهار رقابت جهانی جایزه بزرگ( گراند اسلم) را خواهند داشت و نکته قابل توجه این است که در این مسابقات جهانی، امتیازات و رنکینگ ورزشکاران برای کسب سهیمه حضور در المپیک 2016 بزریل محاسبه و لحاظ می شود.

همچنین این جودوکاران فرودین ماه سال 92 نیز به رقابت های جودوی بزرگسلان آسیا که به میزبانی ابوظبی امارات برگزار می شود، اعزام خواهند شد.